x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Laia Capdevila

'Som músics clàssics i està bé fer escapades de tant en tant'

Juntament amb Francesc Planella i Elias Porter, al violí, i Mireia Planas, al violoncel, durà a terme diumenge el concert Clàssics dels anys 1950 als 2000 en el marc de la quarta edició del festival cultural Ordino Clàssic.
Laia Capdevila

Laia Capdevila

Laia Capdevila

Actualitzada 22/10/2021 a les 12:01
Com i quan va néixer el trio Golberg?
Va néixer una mica de la inquietud d’interpretar les famoses Variacions Goldberg de Bach, que originalment estan escrites per a piano però també les pot tocar un trio de corda. Ens vam ajuntat tres músics per participar al cicle ONCA Bàsic. Vam fer tres concerts i, des de llavors, el trio es va consolidar.


Per què en aquest concert el trio es converteix en quartet?

Ens semblava interessant interpretar arranjaments per tocar música moderna. Ja vam fer una petita adaptació per a l’ON-Carrer, però la proposta d’Ordino Clàssic suposava una hora de repertori. Vam pensar que tenia més sentit buscar quatre músics.

Diumenge oferiran una revisió dels clàssics del 1950 al 2000. Per què aquest període?
És música que ens sona molt però també ens situa fora de la nostra zona de confort. No presenta gaire exigència tècnica com ho podria fer una peça de Mozart o Beethoven, que requereix més temps de preparació. És una sonoritat que està bé explorar. Som músics clàssics i està bé fer escapades de tant en tant.


D’Elvis Presley a Lady Gaga. Quin criteri s’ha seguit per seleccionar els grups?

Els ha escollit un dels integrants del quartet, Francesc Planella. Els arranjaments i les partitures que ja existien ens han guiat bastant en la tria. Vam veure de quin material disposàvem, ja que tampoc podíem invertir gaire temps a transcriure partitures.

Sembla arriscat adaptar aquests temes a instruments de corda.
Depèn molt del tema. Hallelujah, de Leonard Cohen, per exemple, queda genial amb cordes! En d’altres casos queda igual de bé però la peça original no està pensada per ser tocada amb cordes. No és arriscat, però és molt diferent. Un altre cas és Bohemian Rhapsody, la gent està molt acostumada a sentir-la amb veu. És millor o pitjor? Això depèn del gust de cadascú.


Podríem dir que amb aquesta aportació s’està renovant el festival Ordino Clàssic?

L’Ordino Clàssic ja ha tingut tendència a música moderna. Crec que no és una cosa nova. Potser no s’havia programat pròpiament un quartet de corda tocant música pop, però sí grups fora de la música clàs­sica.

Més enllà del festival, qui és Laia Capdevila?
Jo soc música. Tinc el grau superior en Interpretació de Música Clàssica i Contemporània en l’especialitat de viola a l’Esmuc. Pràcticament sempre he compaginat la docència amb el món de la interpretació.
Etiquetes
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts