Sílvia Fortuny

“Vull convertir les farmàcies en un espai saludable”

Organitza un ‘retail tour’ a Andorra fins dissabte en col·laboració amb Park Piolets 55 anys. Nascuda a Barcelona. Llicenciada en Farmàcia i amb un màster en Recursos Humans. Portarà a Andorra 45 professionals emprenedors per ‘inspirar-se’ en el concepte de l’experiència dels clients.

“Vull convertir les farmàcies en un espai saludable”Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Em pot fer cinc cèntims en què consisteix la consultoria farmacèutica?

Des de fa molt de temps soc una persona que tinc clar que la farmàcia de carrer ha d’evolucionar. No es pot quedar ancorada en el segle passat tot i que l’essència del botiguer és vendre medicaments. Hem d’intentar ser espais de salut en lloc de malaltia. L’objectiu és convertir les farmàcies en espais saludables per si mateixes.

I això com s’aconsegueix?

Doncs jo procuro ser molt exquisida amb els espais, les reformes, l’assortiment, la selecció de productes... i una cosa clau, per sobre de tot, és l’equip. Qualsevol cosa sense el valor de les persones es queda coixa. Ja fa uns anys que faig uns retails tour on vaig a veure establiments que no són del nostre sector per poder inspirar-nos i agafar idees i després aplicar-ho al nostre sector.

Establiments que no són farmàcies per inspirar farmàcies?

Sí, qualsevol botiga té una història per explicar, el famós storytelling. Totes les ciutats són iguals i acullen les mateixes multinacionals. Jo procuro fixar-me en els establiments petits i va sorgir l’oportunitat de venir a Andorra i no vaig dubtar que seria un molt bon lloc per tenir una experiència retail en temporada d’hivern.

I quins establiments visitaran?

Doncs aquesta vegada com a excepció visitarem farmàcies perquè tenim molt d’aprendre’n, ja que per a nosaltres és com si fossin franceses. Tenim agendada una visita amb la farmàcia Meritxell i amb la farmàcia Galeano, però també amb altres establiments com la perfumeria Júlia.

Quin aprenentatge espera extreure’n?

Tot allò relacionat amb l’experiència de client, és a dir, el tracte, els uniformes, l’aparadorisme, els protocols, la col·locació del producte, el marxandatge... avui he entrat a Viladomat i a Illa Carlemany i m’he adonat que són espais que cuiden molt tot el tema relacionat amb la Covid-19. L’objectiu no és copiar, sinó inspirar-te en la idea.

Quanta gent reunirà aquest ‘retail tour’?

Seran 45 professionals que vindran de 22 llocs diferents d’Espanya amb un perfil molt emprenedor i visió de negoci sense perdre l’essència farmacèutica. No és incompatible l’un amb l’altre. Jo tinc un mantra: s’ha de vendre el problema que resols, no el producte. La venda del producte és una conseqüència d’un consell que estàs donant.

I això revertirà d’alguna forma en els establiments andorrans?

Per una banda en compres, tot i que aquest no és l’objectiu final. A més, l’empresa es donarà a conèixer a futuribles clients. En lloc de veure’ns com un possible competidor ens veuran com un client en el qual sumarem sinergies per sortir de la crisi conjuntament. Tota crisi té un final, té una solució i un aprenentatge.

tracking