Javier Velilla

“Els negocis que treballen la marca són més competitius”

És soci fundador de la consultora Comuniza. 15 anys d’experiència en l’impuls de marques. Participa en la 5a Jornada Empresa que celebra avui Andorra Telecom

“Els negocis que treballen la marca són més competitius”Carles Faneca

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Per què serveix la marca?

Quan parlem amb empresaris veiem que l’economia s’ha tornat global i molt més competitiva, més voluble, més infidel, i això genera tensió i incertesa a les empreses. Quan les analitzem, cada cop més els productes i els serveis de les empreses són més semblants entre si, hi ha menys diferència real entre un producte i l’altre. I als consumidors també els genera tensió.

No és fàcil escollir.

En aquest context, la marca serveix perquè la gent prengui decisions de manera més ràpida. Per a les empreses la marca també pot servir com a codi genètic que permet saber quina és la seva missió o els seus límits.

Què hem d’esperar de la conferència?

Tractaré d’inspirar els assistents perquè facin el pas que altres empreses ja han fet. Perquè entenguin que poden generar més competitivitat i valor al seu mercat a través d’una gestió de marca moderna. Els negocis que treballen la marca com a element central són més competitius que les empreses que no ho fan.

Quins són els resultats?

Les empreses que gestionen la seva marca de forma activa aconsegueixen millors resultats econòmics que les altres. Té a veure amb competitivitat, però si ens poséssim dràstics té a veure amb supervivència. En un mercat saturat el valor afegit es concentra en la marca.

Les empreses han fet el canvi de xip?

Cada vegada ho estan fent més. En sectors econòmics de gran empresa ho tenen molt interioritzat. Però el que ens trobem és que les empreses que volen ser més internacionals es troben que tota l’organització entra en col·lapse. En aparèixer nous mercats s’han d’explicar coses noves. La digitalització i el canvi generacional dels empleats d’una empresa ajuden a fer el clic. Els perfils joves necessiten que la marca sigui més sexi.

Com veu el futur del ‘branding’?

El veig optimista. Crec que la conferència és un símptoma de la importància de la marca i que els empresaris es pregunten sobre aquests temes. Quan analitzes els casos nacionals i internacionals veus de forma molt clara aquest camí cap a l’excel·lència. Queda molt per fer i transformar però ja s’han posat les bases en molts negocis i això em fa ser optimistes.

El país està treballant la marca Andorra.

És fonamental per a un territori. Un país necessita recaptar talent, capital i inversions de les empreses, fent comunicació de país a país. Em sembla un camí molt interessant perquè Andorra pot fer moltes coses. Té unes veritats internes latents a les quals pot treure molta brillantor, com el paisatge, el clima o el nivell acadèmic dels treballadors.

tracking