Residències per a gent gran que defugen el model tradicional. Explicarà demà l’experiència dels centres gestionats per la fundació basca en una jornada a l’hospital de Meritxell que abordarà l’anomenat model d’atenció centrat en la persona.
Fa vuit anys vostès canvien el model d’atenció als seus centres. I m’ha cridat l’atenció que, per exemple, els residents es poden dur estris de casa seva.
La ruptura que es dona quan una persona passa del seu domicili a un centre residencial és molt forta, i amb aquest model es pretén donar el màxim de continuïtat a un estil de vida previ.
Per què el canvi?
Hi ha diversos elements. El primer és que és el que tenim, que és el model tradicional. El que s’ofereix normalment és una atenció molt uniforme, no té en compte el que és la singularitat de