16 anys dedicat a la ciberseguretat. Alerta que cal gestionar-ne els riscos Soci de Cyber Risk Services de Deloitte a Espanya. Avui reflexionarà sobre els nous perills tecnològics en el marc de la primera edició del MoraBanc Innovation LAB.
El títol de la primera edició del MoraBanc Innovation Lab és ‘The Future Begins Now’. La ciberseguretat és una preocupació creixent?
Sí. Un ciberatac produeix riscos associats a les empreses, ja que pot afectar-les a nivell econòmic, legal, perquè pot generar unes sancions, i de reputació de la marca, pèrdua de confiança dels teus clients. Un atac pot suposar una fuga d’informació important.
Quins són els principals consells en ciberseguretat que cal donar a les empreses?
Les organitzacions han d’estar vigilants i ser resilients. La prevenció és necessària, però especi- alment ho és la detecció i la reacció. Cal detectar una intrusió i