Piqué vol dos milions

El màxim accionista de l’FC Andorra es va reunir amb Torres per reclamar el patrocini de Turisme per a la temporada vinent

Piqué celebra l'ascens amb els jugadors de l'FC Andorra a l'Estadi Nacional.ALBERT MARTÍN / MARTÍN IMATGE

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

Les exigències econòmiques que comporta jugar la segona divisió de la lliga espanyola són molt elevades, tant per confeccionar un equip per competir amb garanties a la categoria com per disposar d’unes instal·lacions homologades. Això és el que va exposar el màxim accionista de l’FC Andorra, Gerard Piqué, als responsables d’Andorra Turisme amb el ministre Torres al capdavant la setmana passada, per justificar els dos milions d’euros que els demana en concepte de patrocini per a la temporada vinent. Sota l’amenaça velada, que no explícita, d’endur-se l’equip d’Andorra si no rep el suport econòmic que espera i considera que es mereix.

El pressupost de l’FC Andorra rondarà els nou milions d’euros i es nodreix en una gran part amb els drets audiovisuals. Pràcticament la meitat del total arribaria a través del fons CVC a canvi, precisament, dels drets televisius, amb la particularitat que el 70% dels quatre milions que entrarien a les arques del club s’han de destinar a infraestructures. I és aquí on entra en joc la remodelació de l’estadi Nacional. Perquè el club del jugador del Barça està disposat a sufragar les obres de la instal·lació on jugarà com a mínim les dues properes temporades. En exclusiva, sense cohabitar amb el rugbi, perquè una de les exigències innegociables per a LaLiga és que l’estadi disposi de gespa natural híbrida que requereix unes cures especials. Però les obres no són només al terreny de joc, s’han de fer uns nous vestidors, disposar d’una il·luminació adaptada a les retransmissions televisives i reposicionament de totes les càmeres.

Fitxar jugadors

Piqué va exposar al ministre l’estructura d’ingressos i despeses del pressupost de l’FC Andorra, de manera que, si una xifra molt significativa l’havien de destinar a remodelar les instal·lacions, necessitaven noves vies de finançament per confeccionar una plantilla competitiva per garantir com a mínim la permanència la primera temporada a segona divisió A. Els dos milions que esperen rebre d’Andorra Turisme en concepte de patrocini per impulsar i donar notorietat a la marca Andorra es destinaran a fitxar jugadors. Tal com va explicar l’entrenador del club, Eder Sarabia, en l’entrevista de dilluns de la setmana passada a Diari TV, es vol confeccionar un equip amb 25 futbolistes en què la joventut continuï sent el distintiu, alguns dels quals haurien de venir cedits d’altres clubs com pot ser el Barça. Cal tenir en compte que LaLiga ha establert una nova regla tributària que a la pràctica només afecta el límit salarial.

La incògnita que encara ningú ha estat capaç de resoldre és on jugarà l’equip quan s’acabin els dos anys al Nacional. Si és que en són dos. Des del club arriben missatges contradictoris. Per un costat, es defensa la voluntat de disposar d’un camp propi, Prada de Moles a Encamp, i per l’altre han fet arribar a les parts interessades que no es mouran d’Andorra la Vella, al nou Comunal.

tracking