Automobilisme

Ganes de més ral·licròs

Albert Llovera fa un balanç positiu de la seva participació al Mundial de l’especialitat i vol repetir l’experiència l’any que ve

Ganes de més ral·licròsFOTOESPORT

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Un cul inquiet com Albert Llovera sempre expressa la seva ambició per “estar actiu”. Aquesta està sent una temporada especial per al polièdric pilot. Un cop superada la lesió a la mà, l’andorrà va tornar a la competició al maig, a Bèlgica, a la primera prova del calendari de ral·licròs. Un Mundial en què ha anat “de menys a més”. Llovera assegura que “cada vegada m’he trobat millor i m’he adaptat més a la prova també perquè anava fent més quilòmetres”. El pilot fa un balanç satisfactori de la presència a les proves del calendari de ral·licròs 2, sis de set, i apunta que ha estat una experiència molt enriquidora.

A Llovera l’ha captivat “l’adrenalina que desprèn aquesta competició i la manera de córrer. Em sedueix moltíssim donar-ho tot en 5 minuts per poder passar a la ronda següent”. En aquest sentit, no amaga que li agradaria tornar a participar-hi l’any que ve. “És l’opció, de les que tinc, que més m’atrau”, remarca. “Tinc dos projectes per anar al Dakar, un amb buggy i un altre amb camió, amb el Tatra evolucionat, canvi semiautomàtic i que no em provocaria tantes molèsties a les mans”, exposa el pilot, que insisteix que “si em donen a escollir m’atrau més tornar a participar al ral·licròs”. Tot i això, Llovera estudia la possibilitat del Dakar i ni molt menys, si aconsegueix el pressupost, descarta participar-hi.

L’andorrà assegura que “el ral·licròs és el futur de l’automobilisme” i que l’any que ve vol pujar el nivell i competir encara millor. Durant aquest any, a cada cursa Llovera ha pogut repuntar i a Lohéac, la darrera, va acabar amb bones sensacions tot i no accedir a semifinals. “A França vam millorar moltíssim”, subratlla. “Van venir d’enginyers Joan Navarro i l’Alèxia Llovera i es va notar. Van fer una feina excel·lent”. Sud-àfrica és la darrera prova del calendari del Mundial de ral·licròs però l’andor­rà encara no ha decidit si hi participarà. Tot i que, en principi, hi havia part del pressupost cobert per a França i per a Sud-àfrica, Llovera apunta que “ara m’han sortit coses per treballar amb el cotxe, altres esdeveniments, tres entre Barcelona i Madrid, i si vaig a Sud-àfrica el cotxe haurà estat un mes i mig a fora”. Renunciar als esdeveniments per tancar la prova de ral·licròs seria “renunciar a diners que necessitaria per acabar la temporada bé i arrencar l’any que ve”. Aquests són amb Fiat, al circuit de Catalunya, i un altre a Madrid, amb gent amb discapacitat i amb premsa. Els seus plans també haurien de passar per les Crèdit Andorrà GSeries. La seva inclusió en la prova “depèn del Dakar” i si finalment no hi participa faria les GSeries. En principi, en uns 15 o 20 dies Llovera desfullarà la margarida del Dakar i decidirà si s’acaba embarcant en aquesta aventura.

Sorra, gel, asfalt, qualsevol superfície és bona, ja que Llovera només vol “una màquina competitiva i accelerar”. Pura adrenalina.

tracking