Léon Denise

“Construïm una història a partir de desitjos visuals”

Léon Denise i Dorian Rigal.Néon minuit

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Léon Denise i amb Dorian Rigal, de Néon Minuit, són els creadors del vídeo-mapping Andorra, la nuit des montagnes, que es va projectar aquest cap de setmana a la Casa de la Vall. Parlem amb Denise:

Quina història hi ha al darrere d’Andorra, la nuit des montagnes?

El vídeo mapping se centra en la història d’una trobada entre dos personatges que van aprenent l’un de l’altre mentre passegen per les muntanyes d’Andorra.

Com es van inspirar per crear aquest vídeo mapping?

A la part inferior de La Casa de la Vall hi ha una estàtua de personatges vestits amb roba tradicional, representa una dansa folklòrica. Aquesta estàtua ens va inspirar per explicar la història de la trobada entre aquests personatges.

Quin és el procés a seguir per crear un vídeo mapping en un edifici? Han d’estudiar prèviament la façana?

Sí. El nostre procés creatiu es basa a construir una història a partir de desitjos visuals. Perquè els efectes visuals siguin significatius han de jugar amb els elements de la façana. Així, elements arquitectònics com finestres, portes i torretes serveixen de suport a la imatge. Estructurem l’animació al voltant de les peculiaritats de la façana i això crea un efecte òptic i crea la il·lusió que les imatges estan vives.

Quins són els darrers vídeo mappings que han creat? I el més famós?

Abans d’Andorra vam crear el vídeo mapping de la façana del museu arqueològic Archea at Louvres a França, amb animacions i imatges tretes de les col·leccions del museu. Potser la més famosa és la pel·lícula The Space Between Human feta per a Chatswood a Sydney, el 2021.

Quina és la teva formació acadèmica?

En Dorian va estudiar arquitectura i jo soc enginyer informàtic especialitzat en videojocs.

Quan va decidir unir-se a Dorian Rigal i crear Néon Minuit?

Ens vam conèixer el 2017, vam començar a treballar en projectes a la intersecció entre el món de l’entreteniment i el món virtual. Des d’aleshores hem continuat desenvolupant projectes amb una càmera volumètrica que permet creuar aquesta cruïlla.

tracking