x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Editorial

Màrqueting 1, Informació 0

El Govern va triar l’escenari i els protagonistes de la primera jornada de vacunació per la Covid-19 i ho va fer sense testimonis. La voluntat uniformitzadora de l’acte denota l’opacitat i el menysteniment als mitjans del SAAS al llarg de la pandèmia
Actualitzada 21/01/2021 a les 06:15
Les institucions són conscients, o n’ haurien de ser, del simbolisme de les imatges. L’inici de la vacunació ha estat un bon exemple de l’orientació mediàtica d’una campanya estratègica. Els països pròxims, Espanya i França, o el Regne Unit, conscients de l’impacte, amb la portada en tots els mitjans garantida, van triar dones d’avançada edat, per l’afectació de la pandèmia entre els padrins. Als Estats Units la icona va ser una infermera d’UCI afroamericana, una comunitat molt sacsejada pel virus. El ministeri i el SAAS ho han escenificat posant el focus en els sanitaris de les residències però ometent els avis. La tria de la cap del servei d’Envellinent i Salut evidencia la voluntat d’institucionalitzar el missatge, més pensat per als sanitaris que per al gros de la població. L’elecció de l’escenari, una residència tancada per seguretat, va condicionar igualment la feina dels mitjans, amb el director general del SAAS posant a la porta com a única fotografia plausible i sense cap valor informatiu. Tot i el bloqueig sí que hi van poder accedir el fotògraf oficial del Govern i el càmera d’ATV. No es va permetre als fotoreporters captar cap imatge, ni del personal sanitari a qui es va administrar el vaccí, ni de cap dels residents al centre. Cap periodista va poder ser testimoni d’un moment històric ni va poder explicar cap detall que no hagués estat prèviament filtrat pels responsables de l’hospital en una aposta per uniformitzar la informació sense matisos. El mateix Govern va servir les fotos dels vacunats –cap ciutadà, només professionals de bata blanca–, unes imatges que més tenien de campanya publicitària d’Instagram, amb retolets inclosos, que d’inici d’una acció sanitària. El fet va més enllà de l’anècdota; il·lustra les traves que el SAAS ha posat al periodisme des de l’inici de la pandèmia compensades parcialment pel tarannà del ministre. El mateix Benazet va assegurar dimarts davant de la comissió que “estem preparant una campanya d’informació, no de màrqueting”. No ha estat, doncs, el millor començament.
Etiquetes
  • #5 Quart poder?
    (21/01/21 13:04)

    La propaganda dels mitjans de comunicació obeeixen a la veu del seu amo, fa ja molt de temps que el periodisme va deixar d'existir, quan el periodisme era una professió se li cridava el quart poder, títol que malauradament ja no pot seguir ostentant perquè ara són simplement portaveus i titelles dels que els financen. Ja no hi ha premsa lliure, ja no existeix el periodisme d'investigació que en altres temps han ajudat a destapar a governs i institucions amb plans molt foscos com els que avui ens està tocant viure.

    Respondre
  • #4 Hasta aquí puedo leer
    (21/01/21 12:04)

    Ja sabem que hi ha al capdavant de la comunicació del SAAS...

    Respondre
  • #3 "experts consultors"...
    (21/01/21 10:25)

    Es clar, el SAAS, segueix les recomanacions dels "experts consultor" - pagats- que son venedors de fum, a científics i de nopensar-nomes obeir.

    Respondre
  • #2 propaganda
    (21/01/21 10:10)

    Propaganda: Un conjunt concertat de missatges dirigits a influir en les opinions o el comportament de gran quantitat de persones.
    Adolf Hitler en el seu Mein Kampf. Sense màrqueting, bon màrqueting tampoc funciona. Informació i propaganda no son el mateix.

    Respondre
  • #1 Xavier
    (21/01/21 07:58)

    Fa quasi un any que el govern és encara menys transparent que abans, no ens expliquen les formules de les dades que donen i les fan anar segons els convé. Tot és imatge i les ajudes són anuncis de marqueting que no són suficients. Ara la premsa andorrana en la gran majoria sou complices d'aquesta cortina de fum. 

    Respondre
5
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts