Editorial

Naturlandia a la baixa

Naturlandia enceta una nova etapa en un escenari extremament complex. les xifres de visitants del juliol estan un 60% per sota de les de l’any passat, dada que denota els efectes de la Covid i que serà un estiu complex econòmicament per al parc.

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Aquest és un estiu complex per al sector turístic. El coronavirus segueix influint negativament en els plans d’oci i vacances dels ciutadans i malgrat que les xifres d’ocupació hotelera sembla que de moment no es ressenten dels rebrots que s’estan produint a un dels principals mercats del país, Catalunya, el cert és que estem immersos en una temporada plena d’incerteses i que els negocis que viuen del turisme en pateixen les conseqüències. Un exemple és Naturlandia. Malgrat que els estius li són més favorables, el parc acumula ara mateix un 60% menys de visitants que ara fa un any. Les instal·lacions reobrien a les acaballes del juny, un cop reobertes les fronteres. Però aquestes primeres setmanes no li estan sent gens favorables, la qual cosa augura un exercici molt difícil tenint en compte que l’hivern es va acabar de forma abrupta per la pandèmia i els mesos de tancament posteriors. Tot just no ha passat encara un mes i cal esperar al que succeeixi a l’agost, però el cert és que les notícies que arriben, essencialment del veí del sud, no són positives i fan que l’escenari no sigui encoratjador. No és la millor estrena per a aquesta nova etapa però és una situació que s’escapa del control de qualsevol direcció, per molt bon projecte que tingui. La qüestió, però, és que a Naturlandia plou sobre mullat i que l’any passat, que havia de ser el de números positius, va tancar amb un dèficit d’1,2 milions i que el deute s’incrementa. Es constata que Josep Miquel Vila no va aconseguir netejar la situació financera i que Josep Majoral hereta una patata calenta que segueix suposant una càrrega per al comú, una llosa per a la planificació d’altres inversions i, per tant, per al creixement i el progrés de la parròquia. La Covid-19 ha vingut a complicar encara més la situació i seria injust que el nou projecte es valorés en un context de caiguda global de visitants, però és també una evidència que a Naturlandia li queden poques oportunitats per redirigir la tendència si no és que vol acabar d’ofegar el comú i la parròquia.

tracking