x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Editorial

Cotxes elèctrics

Els concessionaris de vehicles i l’Automòbil Club tenen opinions dispars respecte si s’ha de fixar un pla per a la renovació del parc automobilístic que incentivi la compra de vehicles elèctrics en detriment de la benzina i el dièsel
Actualitzada 14/08/2019 a les 06:40
Els concessionaris han manifestat dubtes respecte als vehicles elèctrics. Admeten que són cotxes amb un nivell d’emissions molt baix, però consideren que hi ha incògnites respecte que siguin fiables a llarg termini i qüestionen si el tractament de les bateries un cop acabada la vida útil no genera una contaminació massa elevada. El president de l’AIVA, Xavier Calvís, va destacar que una bateria costa uns deu mil euros i “és igual que la bateria d’un mòbil, cada vegada dura menys.” L’Automòbil Club defensa que són una alternativa als vehicles que funcionen amb combustibles fòssils i que les bateries van evolucionant, amb major capacitat i menor cost. Les dues visions poden ser acceptables, tenint en compte que a dia d’avui és evident que és inviable una renovació ràpida i global del parc automobilístic. Els vehicles elèctrics ho tenen complicat per fer llargs recor­reguts perquè no hi ha una xarxa de recàrrega a les carreteres. El temps d’espera per a la recàr­rega és tan llarg que multiplica el temps invertit en un desplaçament. Es tracta d’una opció de futur i els concessionaris lamenten que amb aquesta idea s’estigui produint una baixada de les vendes dels turismes de benzina i dièsel per la por dels usuaris que en un termini relativament curt passin a ser obsolets o siguin castigats amb taxes suplementàries en el combustible. La contraposició entre la realitat actual i les previsions de futur provoca un conflicte en què els clients són els primers que es troben desorientats. Bona part dels fabricants estan desenvolupant paral·lelament els dos mercats. D’una banda, estan evolucionant els motors de combustible per anar reduint les emissions i, de l’altra, posen a la venda vehicles elèctrics o híbrids. En tractar-se d’un període de transició la situació és complicada, especialment perquè és impossible determinar quan hi haurà el tret de sortida per a l’acceleració de les vendes de cotxes elèctrics. Perquè cal tenir en compte que el canvi no es limita al fet que el preu d’aquest tipus de turismes baixi de forma considerable, sinó que l’estructura de mobilitat no està preparada perquè els vehicles dièsel o de benzina passin a la història. El traspàs està sent tan lent que és lògic que generi incerteses sobre si es culminarà.
Etiquetes
  • #1 Rafael de Mestre
    (16/08/19 20:36)

    No comprendo como se pueden cerrar los ojos al NOx tóxico con cual los combustibles dañan la salud con prioridad a nuestros niños.
    Los coches eléctricos evitan este daño. No hay mas que decir.
    La promocion de coches eléctricos tiene mucho sentido además emociona mucho: www.ecograndprix.com

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts