x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Editorial

Revitalitzar el comerç

L’Empresa familiar Andorrana va organitzar ahir una jornada que va posar sobre la taula el present i el futur del comerç, i la necessitat de buscar noves oportunitats que suposin un revulsiu per al sector
Actualitzada 22/06/2019 a les 06:43
El projecte d’aeroport també es va introduir ahir en les diferents intervencions que van reflexionar al tomb de la situació del comerç. Hi va haver consens sobre l’oportunitat que representaria poder tenir una connexió amb l’estranger tan potent per atreure nous mercats i deixar de dependre dels veïns. Però la qüestió és que si del present i del futur immediat es tracta, cal posar sobre la taula d’altres iniciatives i, en tot cas, confiar que es desencalli el GPS de l’aeròdrom de la Seu i que la infraestructura pugui tenir una operativa comercial per tal d’augmentar el turisme d’entorns més llunyans. Bàsicament perquè el projecte d’aeroport nacional tot just s’acaba de plantejar, i ni tan sols s’han completat tots els estudis necessaris. Ha de fer molt recorregut i el comerç té problemes més urgents a resoldre. Les mancances del país en aquesta qüestió en concret són conegudes i fa mesos que s’hi reflexiona en constatar que el comerç no es recupera al ritme de la resta de pilars econòmics del país. Andorra està relativament a prop de grans ciutats que tenen molt potencial d’oferta en l’àmbit del shopping, les grans franquícies de la tecnologia han suposat una competència per a un sector que tradicionalment era dels més forts al Principat pel diferencial de preus, els establiments nacionals també tenen dificultats per competir quan es tracta de comerç electrònic per les traves duaneres o falta de personal prou format. Aquestes són algunes de les febleses a les quals s’enfronten els establiments. S’han fet coses: els projectes d’embelliment dels eixos comercials i la creació d’una marca única per a promocionar-se fora, hi ha recursos per a la formació del personal, campanyes impulsades des d’Andorra Turisme per promocionar les rebaixes fora de les fronteres del país i unificar-ne les dates –precisament ahir van arrencar les d’estiu–, i s’ha elaborat un pla estratègic per anar desenvolupant. S’ha de seguir treballant en aquesta línia per generar resultats a més curt termini perquè els grans projectes no són cosa d’un dia. I, febleses a banda, el sector comercial del país segueix tenint potencialitats per atreure el visitant i per seguir explotant. Característiques com una oferta comercial prou completa concentrada en un territori molt petit, que ofereix en pocs quilòmetres botigues però també tot d’alternatives d’oci, esport o cultura.
Etiquetes
  • #1 Joan
    (22/06/19 09:17)

    Amb els sous que es paguen no es pot aspirar a tenir gent formada. En preu tampoc som competitius, en la majoria de productes els preus son superiors als països del voltant. Ho tenim complicat de resoldre.

    Respondre
1
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2019 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts