x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Editorial

Heliport al punt de mira

Jordi Torres va avançar ahir que ja es disposa de l’empresa per fer l’informe tècnic sobre l’heliport. El calendari passa per adjudicar l’encàrrec a principi de setembre i si es rep la validació iniciar les obres abans que finalitzi l’any
Actualitzada 08/08/2018 a les 20:46
L’heliport sembla un projecte maleït que ja fa més de sis anys que s’arrossega de conflicte en conflicte. Sembla molt lluny el juny del 2012, quan amb Jordi Alcobé com a ministre d’Economia es va concedir a Heliand l’heliport i l’establiment d’una línia regular amb Barcelona que hauria d’ampliar-se posteriorment a França. En aquell projecte fins i tot s’havia establert que el viatge entre Andorra la Vella i Barcelona costaria 190 euros. L’oposició del comú de la capital va arribar des del primer moment i els veïns de la zona van organitzar-se per plantar-hi cara. L’executiu va apostar molt fort per mantenir la decisió, però l’oposició del comú i dels veïns va demostrar estar disposada a arribar fins on calgués. El desgast va ser tan gran, per a un Govern on fins llavors gairebé tot havia estat un camí pla, que es va fer marxa enrere. Llavors ja es va predir que l’heliport seria un afer complicat perquè si la pressió d’uns veïns havia aturat el projecte s’obria la porta que els que visquessin a prop d’un futur emplaçament també s’hi neguessin. Era evident que quan es va agafar la Comella com a segona opció la lluita va començar. L’afer va arribar a l’absurditat del comú de la capital oposant-se que l’heliport es fes a la Comella quan havia estat la mateixa administració local qui havia ofert els terrenys comunals a l’executiu. Però l’efecte Patapou era massa gran i el comú no podia donar la imatge de tenir veïns de primera i de segona. En el tercer intent ja es va buscar un espai allunyat de llocs habitats, a Encamp, per evitar els conflictes amb els veïns. Però comptant que és una infraestructura que ha d’estar més o menys a prop del centre, és evident que no hi pot haver cinc quilòmetres de distància als nuclis habitats. I els veïns han tornat a organitzar-se, encara que ara són menys, i han portat novament l’afer a la polèmica. Fins i tot la cònsol escaldenca, Trini Marín, va incidir que s’havia d’aparcar el projecte. El Govern està disposat a tirar-lo endavant i segurament no es pot permetre un nou fiasco després de la trista imatge oferta amb The Cloud. Andorra necessita un heliport, sense entrar on ha d’estar ubicat, i és una infraestructura vital per a la transformació del model econòmic que el Govern va proposar.
Etiquetes
  • #1 Ciutadana
    (09/08/18 14:40)

    No se si Andorra necessita un heliport de transport de passatgers, en tot cas seria una oferta complementària No res de primera necessitat, com són els que ja tenim d'emergències. Ara bè, la última ubicació , Tressoles, ES LA PITJOR UBICACIÓ, amb molta diferència, de totes les proposades, que no calen estudis previs, per veure lo que el sentit comú ja et mostra dels perills a evitar. Per tant: MENYS EGOS NI INTERESSOS I MÉS SENY!

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477