Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Editorial

Transport elèctric

El pla Engega ha estat un èxit i és la gran aposta per introduir el cotxe elèctric
Actualitzada 13/05/2018 a les 06:34
El Govern ha apostat de forma decidida per la mobilitat elèctrica des de fa un mandat i mig amb la voluntat que Andorra es converteixi en un país on en un termini raonable de temps la majoria del transport estigui alimentat per electricitat. Aquesta aposta forma part del model sostenible que defensa l’executiu i que es basa en el fet que el paisatge i el medi ambient són elements clau que cal protegir amb la reducció progressiva dels vehicles amb motor de combustió. Les estadístiques mostren que Andorra és un dels països del món amb més presència percentual de vehicles elèctrics. El posicionament té un factor relatiu perquè el percentatge és tan baixa a tots els països que les unitats venudes gràcies a les subvencions del pla Engega han estat gairebé suficients per estar entre els primers del món. El pla Engega ha estat tot un èxit i tant particulars com empreses han tingut una molt bona resposta per adquirir vehicles elèctrics. Els problemes que es van detectar en l’edició en la qual diverses empreses van obtenir la majoria de les subvencions ja s’han arreglat. És lògic que si l’Estat dona diners per a la renovació del parc mòbil sigui perquè tingui un impacte positiu globalment. La subvenció, per tant, acaba revertint en tota la societat quan es posa un nou cotxe elèctric al carrer i no un de combustió. Cal esperar a veure com funciona finalment la voluntat d’interconnectar diferents tipus de transport, incloent-hi la bicicleta, per aconseguir que un mateix usuari pugui fer trajectes en bus, en cotxe, en moto llogada o en bicicleta elèctrica, segons convingui. Aquesta opció d’un multiabonament podria ser molt interessant. Cal recordar que actualment el principal problema per a l’expansió generalitzada dels vehicles elèctrics es troba en la dificultat per fer llargues distàncies sense proveir-se i, especialment, la inexistència d’una xarxa de recàrrega a les principals carreteres espanyoles i franceses. Per aquest motiu el cotxe elèctric, no així l’híbrid, té una funcionalitat molt marcada per als trajectes interns. Malauradament això obliga les famílies que en vulguin un d’elèctric a tenir-ne també un de combustió. Aquest problema, però, s’anirà solucionant a mesura que als estats veïns proliferin aquest tipus de vehicles i la xarxa de recàrrega estigui generalitzada.
Etiquetes
  • #1 Adria
    (13/05/18 09:54)

    Editorial incomplet. Anem parlant de les distàncies, del problema de les càrregues, i de haver per ara de disposar de cotxe elèctric i de combustió...i del cost?? El pla Engega ha ajudat a gent "podent" a adquirir els cotxes elèctrics. Els treballadors rasos, amb el cost de la vida en aquest país, no s'ho poden permetre ni amb un crèdit de moltíssims anys. Però clar, d'això, perquè parlar-ne

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477