Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
Editorial

L'heliport, en dubte

L’afer s’ha complicat tant que ja queda per a la pròxima legislatura
Actualitzada 12/05/2018 a les 06:33
Ubicar l’heliport a les Tresoles s’ha convertit en un serial on ja gairebé cada dia hi ha capítols nous. Els opositors es van reunir ahir amb la cònsol d’Escaldes i cada cop sembla més evident que l’afer s’està enredant tant que no es decidirà durant la present legislatura. El moviment opositor va obtenir una gran carta amb la negativa de l’Aviació Civil francesa a validar l’informe sobre la instal·lació. A partir d’aquest punt estan intentant aprofitar el greu error de càlcul del Govern per fer un forcing que posi l’executiu en la tessitura d’avaluar si li convé o no tirar endavant el projecte. En d’altres temes el problema amb l’informe hauria estat tan sols un problema perfectament resoluble, però l’heliport és un afer tan sensible que qualsevol situació deriva en un efecte multiplicador. Els opositors estan convençuts que si els veïns del Patapou primer i els de la Comella després van acabar aturant els projectes anteriors amb la suficient pressió, ells ho assoliran també. Les Tresoles és possiblement l’últim intent per a un heliport nacional que pugui acollir una línia regular en el futur. De llocs per fer la infraestructura n’hi ha uns quants, però es troben tots tan allunyats del centre que difícilment es podrà contemplar que acullin una línia de vols directes amb Barcelona o Tolosa. El temps que es guanya amb el viatge en helicòpter es perdria en bona part en el trajecte entre la zona d’aterratge a Andorra i el centre. Un heliport en un indret allunyat pot tenir una utilitat empresarial o per vols concrets, però sense possibilitats comercials. Les Tresoles és segurament l’última opció, perquè una tercera desfeta de l’executiu deixaria el projecte tocat de mort, sabent que a la més mínima queixa el projecte cauria novament. Està clar que el trànsit d’helicòpters en unes valls tan estretes tenen impacte i que és gairebé impossible situar un heliport a deu quilòmetres de distància de qualsevol nucli poblat. L’afer es mou entre la necessitat que té Andorra per tenir una infraestructura com aquesta i la reclamació d’uns opositors que, al cap i a la fi, defensen que ells no són menys que els veïns del Patapou o de la Comella. És una història de final incert que, veient els darrers esdeveniments, difícilment veurem el desenllaç abans de les eleccions generals.
Etiquetes
  • #3 Toni
    (12/05/18 16:44)

    A Andorra no hi ha distancies, ni temps que siguin excessius per desplaçar-se. El ministre Torres està entossudit amb aquesta ubicació, després del iñistre Patapou, tindrem el ministres Tresoles. Un ministre que no lliga amb els francesos que facin l'informe i és compromet amb la plataforma que els informes i el francès serà favorable, és un temerari. I és molt greu tenir la resposta que va rebre. I si no va se ser temerari, la resposta francesa és una negativa i no s'ha de fer aquest heliport, i el ministre l'ha cagat. En els dos cassos el sr. Torres hauria de dimitir ja! I amb la sentencia de l'estació d'autobusos encara més! No entenc que el Cap de Govern no l'hagi encara cessat!

    Respondre
  • #2 Enric
    (12/05/18 10:58)

    Alguna dimissió a la vista? Quants milions d'euros de tots s'han llençat a la brossa amb aquest tema?

    Respondre
  • #1 Jordi
    (12/05/18 10:17)

    Gràcies, almenys es reconeix que la zona té veïns, som part del nucli urbà!!!!
    No és "industrial dura", com vol fer creure el ministre que només vol mirar què hi ha a 1 metre dels terrenys on vol fer una obra monumental. Una infraestructura que, en aquella zona, pot ser una amenaça i un perill per tot el país.

    Respondre
3
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477