Editorial

Esperpent a l'heliport

Jordi Torres va explicar ahir que l’Aviació Civil francesa considera que no és de la seva competència analitzar l’informe sobre l’heliport de les Tresoles i ha recomanat que s’encarregui la tasca a una empresa privada gal·la

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El Diari va publicar l’abril del 2016 que Govern havia escollit el terreny de les Tresoles per ubicar l’heliport nacional. L’executiu va explicar més tard que l’opció quedaria pendent del dictamen que fes l’Aviació Civil francesa sobre si era un lloc adient. I el projecte va quedar vinculat al dictamen que s’havia de fer sobre la base de les dades tècniques que s’enviessin a aquest organisme governamental gal. Durant tot aquest temps s’ha estat pendent, era un tema recurrent, de com estava l’estat de l’informe. Finalment, a principi d’abril d’aquest any Jordi Torres va indicar que el dictamen de l’Aviació Civil francesa sobre l’heliport estaria “en el termini d’un mes o un mes i mig”. Torres va afegir que “ells ja tenen la documentació des de fa temps i encara l’estan analitzant” i que “tenir l’aval francès” era imprescindible per tirar endavant el projecte. Aquest procés de dos anys va quedar ahir alterat quan el mateix Torres va explicar al Consell General que l’Aviació Civil gal·la considera que no és competència seva emetre un dictamen sobre l’heliport a Andorra. I va recomanar que el fes una empresa privada del país veí. El ministre va comentar que l’Aviació Civil va comunicar aquest posicionament el 25 d’abril passat. Com és possible que en tot aquest temps el Govern ignorés que l’Aviació Civil no acceptava l’encàrrec? Si tenia la documentació fa temps, com no va dir en rebre-la que no era de la seva competència? Quan es va contactar amb aquest organisme per plantejar-li que es demanaria un dictamen? L’heliport queda ara en una situació d’extrema fragilitat a causa que un informe d’una empresa privada, amb la normal tendència d’aquest tipus de treballs a ser favorables a les teories dels que els paguen, difícilment pot sustentar un projecte tan important. Caldria veure si és possible que un altre organisme públic estatal o internacional se’n pugui fer càrrec. L’afer de l’informe sembla condemnar definitivament la infraestructura a quedar com a repte per a la propera legislatura a qui li correspongui governar. El Consell ahir, a més, va fer un trist paper en general després que cap parlamentari entrés a qüestionar el que estava explicant el ministre i no li repreguntés respecte a com era possible que es trobessin ara en aquesta situació.

tracking