detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

El sector turístic viu un escenari de creixement després de patir els efectes negatius de la crisi econòmica. Les xifres fetes públiques ahir per Estadística i que recullen els resultats entre el gener i el març constaten aquest escenari d’augment: han arribat un 2,1% més de turistes. En global, un 0,7% menys de visitants a conseqüència de les xifres no tan positives d’excursionistes, que sí que van a la baixa. Això malgrat els resultats corresponents al març, que són inferiors als recollits el 2016 per les dates en què s’ha celebrat la Setmana Santa: l’any passat Pasqua va ser al març i enguany a l’abril. Seguint aquesta tendència a l’alça, Andorra Turisme calcula que durant els mesos d’estiu la xifra de turistes creixerà un 3%. No es van facilitar previsions del nombre d’excursionistes però és evident que la situació, a diferència de la dels visitants que passen almenys una nit al país, és complicada. Els visitants d’un dia van clarament a la baixa, i una de les explicacions és la pèrdua d’atractiu del sector comercial, d’aquí que sigui necessari que s’impulsin amb celeritat les accions previstes al pla estratègic del comerç. No és una qüestió que s’hagi de deixar de banda, malgrat l’atractiu extra que suposen els visitants que no arriben i marxen en la mateixa jornada per la major despesa que s’hi deixen: dormen, mengen i fan més activitats complementàries. El creixement previst a l’estiu és rellevant perquè l’estació ha patit amb més duresa la caiguda de visitants els darrers anys. L’hivern té una arma molt potent: l’esquí, quelcom que l’estiu no té. Per això es va invertir en accions com el discutit per alguns Cirque du Soleil –que enguany presenta Scalada Stelar– però que ha contribuït a augmentar l’ocupació hotelera. Aquest 2017, a banda del Cirque, hi arriben de nou la Vuelta i el Mundial de BTT, complements que s’han d’afegir a la riquesa que suposa un entorn natural ideal per als amants de la muntanya i que no s’ha de deixar de posar en valor, malgrat que no atregui en la mateixa proporció que el turisme de neu. L’escenari és de creixement, però tampoc es pot obviar que és la millora de la situació econòmica dels veïns espanyols la que afecta en major mesura a aquest increment de visitants. Per tant, s’evidencia que la promoció en d’altres mercats necessita de més esforços.

tracking