Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Editorial

Falten 8.000 aparcaments

Conxita Marsol va explicar ahir que l’actualització de l’estudi sobre els aparcaments a Andorra estableix que manquen 8.000 places. Aquesta xifra es divideix en uns 5.000 per a cotxes fixos i uns 3.000 per a les rotacions
Actualitzada 10/04/2017 a les 21:39
El comú de la capital encerta donant importància al problema de les places d’aparcament, perquè s’ha convertit en un martiri els caps de setmana de molta afluència. La falta de pàrquings és una evidència que provoca importants problemes circulatoris quan es formen grans cues que esperen que es vagin buidant els aparcaments. Aquesta situació deriva en bloquejos de vies prioritàries de la capital, i per si això encara fos poc, la part baixa de Meritxell està tancada a la circulació de vehicles bona part del dia. Andorra la Vella no està preparada actualment, en aquest apartat, per a l’arribada massiva de turistes, unida amb la gran quantitat de cotxes que ja hi circulen habitualment. La capital té els dels seus habitants i els de tots els que hi treballen (milers) d’altres parròquies. Quan arriben els turistes en format massiu és inevitable el col·lapse. I la situació no és insostenible, perquè Escaldes-Engordany ha destinat bona part del Clot d’Emprivat (la zona no edificada) a aparcaments. El pronòstic de futur és negre perquè més d’hora que tard els propietaris dels ter­renys del Clot d’Emprivat edificaran i acabarà l’actual excedent de places a Escaldes que està salvant la situació a Andorra la Vella. El comú de la capital s’ha fixat com a solució que els propietaris que edifiquin s’estalviaran el 90% dels impostos de construcció si dediquen com a mínim el 70% a places d’aparcament. És una mesura que, lamentablement, és molt poc probable que tingui un impacte destacat. Hi ha molt pocs terrenys al centre de la capital, on fan falta les places, i econòmicament a qualsevol propietari li serà molt més favorable destinar-ho tot a pisos (que també escassegen). La solució només passa perquè el comú es decideixi a fer importants inversions en aparcaments soterrats. Es tracta de quantitats importantíssimes en un moment on les finances no són excepcionals. Però es tracta d’un tema de rellevància nacional on el Govern també hi hauria d’entrar. Andorra la Vella necessita urgentment aquestes places extra per minimitzar els efectes dels cotxes voltant i voltant perquè no tenen on aparcar. La imatge que s’acaba donant és molt dolenta, tenint en compte que és un servei bàsic per als turistes que en un percentatge molt elevat venen i es mouen en cotxe.
Etiquetes
  • #1 in red
    (11/04/17 08:01)

    Davant aquest negre futur, el titllat de "faraònic projecte" del metro aeri proposat per l'excap de govern Marc Forné avui, en la meva opinió, és un projecte a treure del calaix per re-estudiar també, modificant-lo segons les circumstàncies del moment. Personalment, sempre vaig considerar que Forné presentava un projecte molt lúcid tot i gran despesa que implicava i immpica. No s'escapa a ningú que cal preveure de plus: la construcció d' un gran pàrquing a la frontera, com quan vas de carnaval a Venècia. Si Andorra no vol ser o no potser la Suïssa dels Pirineus, potser es pot convertir en la Venècia Pirinenca. Cal, però, saber què vol i cal saber també si pensa gran o petit. Esperem que entre totes les opcions es pensi en el llarg termini.

    Respondre
1
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477