Recordes quan

El carrer de les compres

The Shopping Mile va nàixer el 2019 amb l’objectiu d’unir els comerciants del centre del país per poder promocionar el sector de compres a un nivell internacional i rellançar les vendes.

Representants de les associacions i polítics després de la presentació.Comú Andorra la Vella

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Les associacions de comercials de Meritxell, Carlemany i Boulevard Fener es van unir ara fa cinc anys per crear un nou eix central. Batejat com The Shopping Mile, tenia la voluntat de promocionar-se d’una forma internacional i aconseguir rellançar les vendes del sector en hores baixes. La iniciativa es presentava amb la idea i ambició d’oferir compres que es poguessin assimilar a grans eixos comercials com ara París, Londres o Barcelona. Aquell any, el ministre de Turisme, Francesc Camp, es va marcar com a repte que “qualsevol persona que vagi al món per comprar pensi en l’eix comercial”, i hi afegia que “serà un repte difícil d’assolir, però ho aconseguirem amb els anys”.

Sònia Yebra, presidenta de l’eix comercial, recorda que “volíem unificar tot l’eix comercial principal del país”, i afegeix que “treballem des del 2019 amb els comuns d’Andorra la Vella i Escaldes-Engordany. Hem fet diversos projectes amb el ministeri de Turisme i Andorra Turisme, continuem treballant i posicionant The Shopping Mile com un destí de compra d’Andorra”.

Les tres associacions reben finançament públic i privat, en què es comptava també amb els comuns del centre del Principat i la Cambra de Comerç. En aquells temps, Govern assegurava que el procés d’agrupar les zones comercials més importants marcaria un abans i un després en l’oferta i en l’impuls comercial. L’eix comercial comprenia una llargada d’un quilòmetre i mig que anava des de la plaça Rebés fins al final del Vivand, que alhora es pretenia impulsar com l’avinguda Riberaygua, la part alta d’Escaldes-Engordany i el centre històric de la capital.

Yebra aquell any tenia l’objectiu d’incrementar el nombre de socis de l’associació, que se situava en 150, i tenia l’esperança que l’entitat permetés desenvolupar noves accions per una part del comerç. Aquells anys es patia una crisi important i els implicats en l’acord asseguraven que aquell era un dia important per al sector comercial andorrà. Yebra afegia que “el turista no entén de parroquialismes ni de fronteres. Avui som un sol espai consolidat”.

Des del 2019 i fins ara, el The Shopping Mile no ha parat de funcionar: “Estem treballant amb el pla estratègic de compres amb el ministeri de Turisme, som al consell d’administració d’Andorra Turisme i participem en la presa de decisions, hi col·laborem i també estem treballant des d’un punt de vista de consultoria estratègica”, explica Yebra. La presidenta no es planteja objectius a llarg termini, ja que assegura que “tal com vam viure la situació de la covid, la guerra, la crisi, anem més sobre el dia a dia”.

El proper projecte per al The Shopping Mile per a aquesta primavera és “intentar buscar promoció amb acció, que sigui prou important i que dinamitzi el turisme, i seguir treballant amb Andorra Turisme per promocionar tant Andorra com l’entitat per aconseguir una fidelització de compres”, assegura Sònia Yebra.

Cartell del The Shopping Mile.

tracking