Por descafeïnada

Terror Xperience arribava el 2013 a Encamp. La voluntat de l’activitat era portar el túnel de terror més gran del món amb 1.800 metres quadrats. L’atracció no va obtenir els resultats que esperava.

Un dels actors preparat per espantar el públic el 2013.ARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Etiquetes:

L’atracció Terror Xperience obria les portes al públic ara fa deu anys. La parròquia d’Encamp acollia la proposta més esgarrifosa pel pont de la Puríssima: monstres, zombis i fantasmes es reunien en el mateix túnel. L’esdeveniment era adreçat als amants de les pel·lícules de por com El resplendor o de la nissaga Malson a Elm Street i per a visitants recurrents a les atraccions més famoses de terror del Tibidabo o PortAventura. Aquell any podien gaudir a Encamp del que es presentava com el túnel del terror més gran del món, amb 1.800 metres.

La proposta d’aquest muntatge va ser de la companyia Gatzara Espectacles, que la va presentar al comú, però la idea venia de l’empresari suís Maurice Meyer, que va muntar una empresa expressament per finançar aquest projecte. El comú hi va destinar entre 10.000 i 11.000 euros i en total va tenir un cost de mig miló d’euros, en què també hi van invertir Gatzara Espectacles i Ingal Productions. Tot i la gran inversió que hi va haver, la consellera de Cultura d’Encamp en aquells anys, Olga Moreno, assenyala que “la van pifiar amb el preu, l’entrada al túnel tenia un cost de quinze euros, una xifra que podem considerar elevada pel tipus de públic al qual anava dirigit, que en la seva majoria era gent jove”.

L’atracció va estar oberta durant un mes i mig i les previsions eren que hi accedissin 300 persones diàries superant les 2.000 visites, però no va ser així. Moreno explica que “no va tenir una bona promoció, s’hi van invertir molts diners però va faltar una part de comunicació per informar de l’atracció que teníem a Encamp”.

Els anys anteriors, concretament el 2008, Encamp acollia un primer túnel del terror que estava situat al Complex esportiu i sociocultural, que el 2011 la consellera de Cultura, Olga Areny, catalogava amb la idea que “el que funciona bé ho has de mantenir”. Aquell any es van invertir 30.000 euros en el túnel i s’esperava reunir la meitat amb les entrades venudes, a un preu de cinc euros. El comú, per la seva banda, esperava superar l’aforament de 2.200 visitants del 2010 i confiava de poder arribar als 3.000.

L’organitzadora semblava que ho tenia sota control. Durant el mes d’octubre van fer càstings per trobar els millors actors dels Principat. Íngrid Farré, de Gatzara Espectacles, indicava al Diari l’any 2013 que “aquest és un projecte de país i per això primer busquem entre la gent del país. Si no en trobem ja en contractarem de fora”. L’empresa en aquell moment se sorprenia a causa del nombre de currículums rebuts i es discutia sobre quin havia de ser el sou dels actors, que treballaven vint-i-quatre hores setmanals. L’objectiu de l’empresa un cop finalitzat el període a la par­ròquia era poder fer una gira per Europa.

Tot i els bons antecedents i la gran inversió, no va acabar de tenir l’èxit esperat. Finalment, un mes i mig després del seu muntatge va tancar Terror Xperience i no va tornar a la parròquia.

Grup de participants en el càsting de l'octubre.

tracking