Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Quatre rodes

Cabellera al vent

Miguel Pedregal. El director general de Caldea viu a cavall d’Andorra i Madrid, una distància de més de 600 km que apropa amb un Volkswagen Cabrio descapotable, un tret que li encanta, sobretot quan fa bon temps.
Pedregal pot gaudir de l'aire lliure amb el cotxe.

Pedregal pot gaudir de l'aire lliure amb el cotxe.

Pedregal pot gaudir de l'aire lliure amb el cotxe.

Fernando Galindo
Actualitzada 03/11/2016 a les 19:52
M’agrada molt conduir”. Així de clar afirma el gust per les quatre rodes Miguel Pedregal. I sort que en té, perquè si un és de Madrid però treballa a Andorra resulta que té més de 600 quilòmetres entremig que tot sovint cal recórrer (tot i que de vegades només cal anar fins a Lleida a buscar el tren). Ara, posats a triar, més que les llargues i rectes autovies que duen a la capital espanyola, prefereix uns bons revolts ben entretinguts. Per tot això, el director de Caldea ha decidit des de fa poc més d’un any gaudir de les hores d’asfalt dalt d’un Volkswagen Golf Cabrio descapotable. I per què Volkswagen? “Per la fiabilitat que m’ofereix la mecànica i la seguretat del cotxe. I perquè com que és una marca reconeguda, vendre’l després és fàcil”, explica. I per què descapotable? “Per gaudir del sol i l’aire lliure”, argumenta. I és que no és pas veterà en això d’anar amb la cabellera a l’aire, però n’està fascinat. “Em vaig decidir a provar-ho i m’encanta. Té inconvenients, perquè el maleter és més petit i els esquís no poden anar a sobre, però els dies de sol i bona temperatura és un plaer”, assegura. I els millors acompanyants? Els fills, sense dubte.

La relació amb les quatre rodes, però, sempre té uns inicis i en el cas de Pedregal, com sol passar, va ser fruit d’una herència de la germana gran. El llegat va ser un petit Austin Metro 1.300 o, com el defineix l’expropietari, “una caixa de llumins”. D’aquella peça recorda amb compassió que li va tocar el rebre per ser el primer cotxe. “Va rebre algun copet de principiant”, recorda, però també reconeix que va ser molt útil per anar per Madrid, on va començar a conduir. Tot un aprenentatge, segur, entendre’s amb l’M-30, l’M-40 i totes les seves variants en èpoques on les sigles GPS no volien dir res per a gairebé ningú.

I si la cosa va de la joventut, quan tot és possible, també és factible encabir quatre o cinc amics (no sabem si de tanta estatura com Pedregal) i tot l’equipatge necessari per anar a esquiar en el petit habitacle del primer cotxe per anar fins a Sier­ra Nevada o Baqueira.

I el futur al volant? Doncs li agradaria que passés per dos punts del mapa. Un és Galícia, terres on hi té ascendència per part de pare però que encara no ha conegut. El segon és l’Àfrica, on li agradaria fer un safari algun cop a la vida.

El viatge en cotxe més romàntic
Abans de casar-se, amb la dona van recórrer Itàlia amb la llibertat que brinda tenir un cotxe i tots els camins per explorar. Les ciutats de Pisa, Siena, Florència i, com no podria ser d’altra manera, Roma, van veure passar la parella d’enamorats. La ciutat de l’amor és plena de racons preciosos que van poder descobrir plegats.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477