x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
L'hora dels millennials

Passar els dies envoltada d'art

Alícia Luño treballa a l'àrea de producció del museu Carmen Thyssen
Actualitzada 30/10/2020 a les 19:42
La cultura és un dels sectors que més sortides professionals permeten gràcies a l’ampli ventall que ofereix: música, pintura, arts escèniques... Una de les preferides per als joves amants d’aquest sector és la gestió cultural, que permet dissenyar, coordinar i avaluar accions i activitats tant del sector públic com del privat. Aquest és el cas de la lleidatana Alícia Luño, que tot i ser graduada en Dret per la Universitat de Lleida, actualment està cursant el màster universitari de gestió cultural a la Universitat Oberta de Catalunya (UOC). “No tenia clar què volia estudiar i Dret és una de les opcions que et dona eines i recursos de cara a futures possibilitats. Va ser per no tancar-me cap porta”, explica. El dret mercantil és un dels seus preferits, així com la comunicació i el màrqueting artístic i cultural, una opció combinada que va trobar al màster. “Fins que no trobes la vocació l’aprenentatge és continu, no quan acabes la carrera. Has d’obrir nous horitzons i ampliar-los per tal de veure què t’agrada i superar-te a tu mateix”, argumenta.

Sembla que la vocació l’ha trobat a Andorra, concretament al Museu Carmen Thyssen, on s’encarrega de la producció i posada en pràctica de les exposicions de l’equipament, així com de les activitats de l’àrea EduCarmen Thyssen. “Fem el material per als visitants, com les informacions que apareixen a les pantalles interactives i a les audioguies, i altres de producció com les invitacions”, explica. Pel que fa al programa educatiu, ella i les seves companyes treballen per adaptar-ho en funció de l’exposició que tingui el museu i que posteriorment valida el ministeri de Cultura, ja que hi participen totes les escoles. “Organitzem, per exemple, les visites guiades i les activitats vinculades amb l’objectiu que el protagonisme recaigui en els nens.” Així mateix, s’encarrega de les xarxes socials i les newsletter per mantenir el contacte amb totes les persones que tinguin interès en el museu. “L’equip és molt versàtil i que el museu sigui petit et permet tocar molts més àmbits que no en un dels grans, ja que ho farien diversos departaments”, comenta.

Ara, com a tot arreu, s’han adaptat als protocols sanitaris de Salut per la Covid. “Estem sent molt curoses amb tot el que fem pel que fa a l’aforament de sala, visites escolars reduïdes a sis nens a la sala d’activitats i fem grups bombolla en l’equip en què ens partim la setmana.” El futur el veu incert perquè “la situació canvia molt de pressa i més ara”, però té clar que Andorra l’ha captivat i que no es planteja cap altre objectiu a llarg termini.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts