Amb motxilla i xiruques

Un descens al relax

Prats d’Encodina. La peculiaritat d’aquesta ruta és que l’excursionista ha d’esperar fins al camí de tornada per gaudir de les pujades, ja que predomina la baixada en tot el traçat fins arribar als prats

Un descens al relaxFont: visit andorra

L’estació d’esquí d’Ordino Arcalís donarà accés al punt de sortida per arribar fins als prats d’Encodina. A banda de descobrir muntanya, aquesta ruta presenta l’excusa perfecta per experimentar una pujada en telecadira. Un dels dos camins possibles que condueixen a l’inici del camí és el telecadira de Creussans, accessible des del juny fins al setembre si no és que es vol fer servir el camí homònim. Durant l’ascens es troben dues taules d’orientació (2.630 metres), allà el sender descendeix uns quants metres fins arribar a una placa commemorativa de l’entrada de mossèn Cinto Verdaguer al país ja fa cent trenta-sis anys. Un quart d’hora després, l’excursionista ha completat el port de Creussans (2.625 m). La baixada és pronunciada mentre el passeig transcor­re per uns prats alpins i el llac de Creussans (2.440 m) s’obre davant la mirada dels visitants. El descens continua per una pista d’esquí, en direcció sud-est, fins arribar al restaurant de la Coma d’Arcalís. El camí transcorre per carretera, durant uns 400 metres, per després creuar el riu de la Coma del Forat i agafar l’encreuament del Serrat (2.175 m). Una altra vegada, l’aigua protagonitza l’estampa i la sendera travessa el riu de Tristaina. A l’horitzó es dibuixa la silueta d’una cabanya que s’haurà de passar per trobar el desviament que puja fins al llac Esbalçat (2.080 m). La pressa que es trobarà durant la baixada conduirà l’excursionista fins a l’antiga carretera (1.850 m), per on es passejarà fins arribar al pont del Castellar (1.850 m). El traçat continua per un petit túnel i, quan se supera, la marxa ha de continuar per l’ample camí del Corb. Al cap d’uns minuts, i després de tres hores de ruta, el passejant es veu immers als Prats d’Encodina (1.725 m), un espai ideal per descobrir la gran activitat ramadera d’Andorra: bovina, ovina, equina i caprina. A més, el lloc compta amb una àmplia zona de pícnic, amb un total de setze taules disposades entre àrees assolellades i d’altres amb ombra, ideal per fer un descans i menjar alguna cosa mentre es gaudeix d’una espectacular panoràmica. Després de la calma toca posar-se en marxa, aquesta vegada una volta d’ascens per tancar la jornada.

LOCALITZACIÓ: Ordino DURADA: 6 hores. DIFICULTAT: mitjana DISTÀNCIA: 12,40 quilòmetres (anada i tornada) DESNIVELL: +850 metres