Amb la motxilla i les xiruques

Abraçats per cims

Circ de Pessons. El circ glacial granític, format per set llacs principals i nombrosos estanyols, permet gaudir del conjunt lacustre més gran d’Andorra. Un bonic recorregut circular que es pot realitzar en família.

Abraçats per cimsRutes Pirineus

Aquesta excursió és potser una de les més maques que es poden realitzar al Principat, un magnífic circ glacial granític, format per set llacs principals i nombrosos estanyols, on poder gaudir del conjunt lacustre més gran d’Andorra envoltat de cims ben coneguts. Una caminada de dificultat moderada que ofereix una gran varietat paisatgística sense pèrdua, ja que durant tota la ruta es poden trobar les senyalitzacions del GR-7 (blanc i vermell) i la del GRP (vermell i groc).

El punt de sortida és l’aparcament del Cubil, situat a Grandvalira-Grau Roig, i des d’allà cal prendre la pista de terra que hi ha al costat del pont sobre el riu i que fa la volta al telecabina. Des d’aquest punt es pot observar el circ dels Colells i el bony d’Envalira, una ajuda extra perquè aquí es troba el pendent més fort de tot el trajecte, amb gairebé 200 metres de desnivell en menys de dos quilòmetres.

Passada mitja hora s’arriba a l’estany Primer de Pessons, on saluden els imponents pic de Pessons, pic de Ríbuls o el Montmalús, tots ells propers als 2.800 metres d’altura. Després de gaudir de les magnífiques vistes, cal vorejar aquest primer llac pel costat esquerre, seguint les marques del GR-7 i que porten a l’últim estany de Pessons. En arribar a la cruïlla del GR-7 que marxa cap al coll de Montmalús s’ha de seguir per la dreta, vorejant l’estany. Es creuen les aigües de l’estany del Forcat i es puja pel camí que travessa un petit bosc, arribant a l’estany Forcat, anomenat així per la forma que té. S’avança i es deixa a l’esquer­ra una petita llacuna que precedeix l’estany Rodó, un estany més profund i gran que l’estany Forcat, que es troba en pocs minuts. Per trobar el quart llac s’ha de continuar pel camí, que fa una lleugera pujada entre prats i pins. En qüestió de 20 minuts s’arriba a l’estany de Meligar, que caldrà vorejar per la dreta, passant per un llac que precedeix l’estany de les Fonts, el penúltim dels estanys. S’ha de seguir pel camí del GR en direcció el coll de Pessons, on finalment s’arriba a l’estany de Cap dels Pessons. Si es mira enrere es pot veure el conjunt dels llacs i es dona per finalitzat el recorregut d’anada, punt on s’haurà de desfer el camí recorregut.

LOCALITZACIÓ: parròquia d'Encamp DURADA: 4 hores d'anada i de tornada DIFICULTAT: mitjana DISTÀNCIA: 11 quilòmetres DESNIVELL: 530 metres