Amb la motxilla i les xiruques

Diversitat esplèndida

Camí del Gall. El recorregut, de dificultat baixa i de set quilòmetres, va des de Soldeu fins a Canillo i passa per diferents llocs amb una gran i heterogènia vegetació i naturalesa, com pins negres, silvestres i una cascada.

Diversitat esplèndidaWikiloc

L’itinerari que es proposa aquesta setmana és el camí del Gall, en direcció Soldeu fins a Canillo. És un recorregut de set quilòmetres, fàcil de realitzar, es tarda dues hores a fer, té un desnivell de cent metres i és ideal per fer-lo amb la família. El camí ofereix una gran quantitat de vegetació i esplèndids paisatges, amb cascades, boscos i rius durant tot el trajecte. La ruta comença al revolt que enfronta la recta abans d’arribar a Soldeu, a l’altura del circuit de motos de neu a Grandvalira-Soldeu, i s’ha d’agafar el sender del camí vell de Soldeu.

En aquest punt, s’ha de seguir en direcció cap als prats de Collart, passant pel pont de Collart, i després cap al canal de l’Avetar, que s’ha de creuar. Posteriorment, s’ha d’anar per la zona baixa de les pistes d’esquí de l’estació de Grandvalira, a l’altura del Tarter, i s’han de creuar algunes per tornar a agafar el camí de Gall, prop del quilòmetre 2,5.

Continuant pel sender, s’arriba a l’altura del desguàs del riu de la Bor, que es pot creuar o bé per un pont penjant o per un camí alternatiu per la part de baix, per evitar qualsevol petit risc entre els taulons del pont. Una vegada s’ha creuat el riu, se segueix fins al bosc de la Mandurana, format principalment per pins silvestres i negres, per on cal endinsar-se. Una vegada dins, se segueix pel camí marcat fins trobar el desguàs del riu del Seig, on uns petits obstacles com varis ponts de fusta s’han de superar per veure la cascada per la zona alta. En aquest indret, el camí es fa més estret i es passa per uns barrancs que estan ben acomodats amb cadenes per no patir cap perill.

En l’últim tram del recorregut s’arriba al mirador de la Devesassa (a 1.645 metres), on es pot veure la serra de roques Grosses i el pic de la Cabaneta, i es continua per la zona de pins negres fins que apareix un primer cartell indicant la variant 1, que s’ha de seguir. Aquest camí porta fins al destí i final del recor­regut, a Santa Creu, a Canillo, on pocs metres més enllà es troba el cartell i l’itinerari del camí del Gall, però al revés, el que va de Canillo a Soldeu. Es tracta, doncs, d’una ruta diversa que passa per diferents punts on es pot contemplar una gran varietat de vegetació.