Domant la neu

Refugi de Riba Escorxada. Un itinerari fàcil que transcorre per terreny boscós, amb vistes panoràmiques del Casamanya, la serra de l’Estanyó o la vall de Ransol i que passa per una pista de múixing.

Domant la neuWikiloc

Aquesta setmana la ruta escollida és la que va de la roca del Forn, passant per l’obac de Canillo, al refugi de Riba Escorxada. Es tracta d’un itinerari fàcil tot i tenir nou quilòmetres, i si la neu és dura i està en bones condicions sense gaire gruix serà tot un passeig.

Un cop passat el Palau de Gel, cal agafar la CS-250 i la CS-251, pujant la carretera del Forn on, en acabar, és un bon lloc on deixar el vehicle i calçar-se les raquetes. Cal pujar per la carretera que porta a Grandvalira fins topar amb una barrera, que cal girar a l’esquerra, i endinsar-se al bosc. Segons la quantitat de neu que hi hagi s’haurà d’obrir el pas fins a trobar un cartell blau indicatiu cap a la roca del Forn. Es continua fent un gir de paella a la dreta, pujant suaument, i en pocs passos de raqueta s’arriba a una zona oberta davant de la roca del Forn, un entorn preciós. Amagat entre la neu hi ha un cartell informatiu el qual indica les diverses direccions que es poden prendre: cap a la dreta queda la roca del Forn i a l’esquerra i en vermell Riba Escorxada, que és on cal dirigir-se aquest cop.

Pujant una mica i amb un gir tancat a l’esquerra comença el terreny boscós, on en algun pi es poden apreciar marques grogues i vermelles i d’altres de blaves, indicant el camí a seguir. Cal pujar una mica fins a sortir a la zona del funicular de Canillo i continuant s’arriba a una intersecció amb una tanca amb un pal de fusta, que cal seguir recte fins a desviar-se a l’esquerra, on caldrà descendir suaument a través del bosc. La propera zona oberta es podrà gaudir del Casamanya i la serra de l’Estanyó, amb la vall de Ransol a la dreta, on hi ha un cartell indicatiu amb la direcció de Canillo per AINA i les Bordes. Tot pujant s’ar­riba a una pista plana i ampla, adaptada per al múixing, on cal girar a l’esquerra i es trepitjarà neu dura i compacta fent el pas més relaxat. Continuant la pista i trobant diversos restaurants, cal continuar fins al refugi de Riba Escorxada, que és a 2.070 metres, podent passar pel primer pic, el d’Encampadana, depenent del gruix de neu que hi hagi. Una vegada gaudit el refugi i les vistes cal desfer el camí realitzat fins al punt d’inici on s’ha aparcat el vehicle.

LOCALITZACIÓ: Canillo

DURADA: 5 hores i 45 minuts anada i tornada.

DIFICULTAT: fàcil

DISTÀNCIA: 9 quilòmetres (anada i tornada)