Jornada canillenca (I)

Circular per la parròquia de Canillo. El llarg recorregut, accessible per a tot­hom que disposi d’un bon estat físic, permetrà conèixer la tranquil·litat de les muntanyes d’una de les parròquies altes del Principat

Jornada canillenca (I)Mundo x descubrir

L'església de la Creu del poble de Canillo serà el punt de sortida d’aquest llarg recorregut que ha estat dividit per realitzar-lo en dos dies. L’itinerari travessa uns prats de dall, una vegetació que creix a cotes relativament elevades i allunyades de les poblacions que a hores d’ara es troba sepultada sota la neu. A poc a poc es va agafant altura fins trobar la carretera del Forn, on s’allotja la Creu dels 7 braços. El camí de la dreta és el que portarà fins a l’església de Sant Miquel de Prats, un clar exemple de l’arquitectura romànica, de caire rural, que està present al Principat d’Andorra. Si es continua pel camí, l’excursionista toparà amb una bifurcació per prendre el traçat de la dreta, encapçalat amb la insígnia del camí de la parròquia de Canillo.

Superada una zona de pícnic, s’aconsegueix el santuari de Meritxell on s’enfilarà el camí de Mereig per travessar el riu Valira d’Orient. El recorregut continua per sota la carretera CG-2 i pujarà per una via, direcció oest, que conduirà a un sender, ubicat a mà dreta. Traspassa el riu d’Urina i s’enfila vessant amunt. Després d’una hora i mitja d’excursió es descobreixen les bordes del Mereig, des d’on el paisatge regala unes vistes privilegiades de l’obac d’Encamp. S’agafarà el rumb est per descendir lleugerament, després el recor­regut continua fent ziga-zagues per l’interior d’un bosc de pi roig fins que finalitza al collet de Montaup. L’itinerari transcorre, una altra vegada, per carretera fins superar un revolt just quan el visitant haurà de passar per una pista que desembocarà a la carretera CS-240. Més tard, s’agafa altre camí, sota el nom de pic de l’Esta­nyó-vall del Riu, que guiarà fins a les bordes d’Armiana. Tot seguit, una cruïlla i un pont que travessa el riu de la vall de Riu, per fi el coll de la Cauba.

La ruta entra a la vall de Ransol, un dels nuclis urbans amb més encant de la parròquia canillenca on la població no supera els tres-cents habitants. L’excursionista trobarà diferents llocs on poder allotjar-se i gaudir de la gastronomia del Principat. L’itinerari es reprendrà l’endemà per finalitzar el passeig canillenc ja cobert de neu. Per a més seguretat es recorda de portar brúixola i, també, protecció solar.

LOCALITZACIÓ: Canillo.

DURADA: 4 hores i 15 minuts.