Vistes espectaculars

font de la navina. Un recorregut que no presenta gaire dificultat tècnica i que permet gaudir de les vistes sobre el poble i la vall d’Ordino

Vistes espectacularsTurisme d'Ordino

El coll d’Ordino ofereix múltiples rutes per realitzar amb raquetes de neu o esquís de muntanya. Un d’aquests recorreguts es el de la font de la Navina. Aquest itinerari de poca dificultat tècnica permet gaudir des de les vistes de la carretera sobre el poble i la vall d’Ordino. El punt més conflictiu de la ruta, potser, és la baixada, que és més directa i passa pel mig del bosc del coll d’Ordino.

Aquest recorregut s’inicia a la barrera del final del tram de la carretera que roman oberta durant l’hivern del coll d’Ordino, on es pot estacional el vehicle, la qual s’ha de traspassar i pujar per la banda tancada fins al quilòmetre 3,6, en què hi ha un indicador que marca la font de la Navina.

Seguint els indicadors s’arriba a la font de la Navina, on hi ha un espai de repòs on es poden prendre forces per emprendre la baixada cap al punt de sortida i així poder observar el magnífic paisatge que deixa l’hivern sobre el bosc del coll d’Ordino.

La baixada s’inicia a l’extrem del lloc de repòs. Aquesta pot resultar el punt amb un increment de dificultat de la ruta amb raquetes, ja que el camí té un fort pendent durant els primers metres. Una vegada se supera aquest tram de 130 metres el camí indicat gira a la dreta i segueix la pista forestal fins trobar una cadena. Aquest vial s’ha de seguir per la posta de l’esquerra fins que s’arriba a l’aparcament.

L’itinerari no presenta cap dificultat ni tampoc perill d’esllavissades o allaus de neu, segons les indicacions de l’oficina de turisme del comú d’Ordino. No obstant això, des d’aquesta recorden als alpinistes que cal anar amb compte els dies de nevades, ja que els arbres poden estar molt carregats de neu i hi ha perill de caiguda d’arbres durant una part del camí.

LOCALITZACIÓ: Ordino DURADA: 1 hora i 30 minuts d’anada i dues hores de tornada. DIFICULTAT: mitjana DISTÀNCIA: 5,4 quilòmetres d’anada i tornada DESNIVELL: +/- 260 metres