Flora i fauna

Camí ral del Serrat a Sorteny. Un recorregut fàcil però que ofereix unes vistes espectaculars, plenes d’animals i vegetació, on poder gaudir d’una excursió en família

Parc natural de la vall de Sorteny.Sorteny.ad

El camí ral del Ser­rat a Sorteny és un agradable passeig, fàcil i ràpid de realitzar, però de gran bellesa. La ruta proposada aquesta setmana forma part del GRP, una ruta circular de senderisme que fa la volta a Andorra seguint un recorregut de muntanya. És ideal per a principiants, un camí per on passejar tranquil·lament una estona i poder gaudir del millor paisatge. Aquest camí transcorre per dins del bosc seguint bona part del camí de l’Esquirol i el curs dels rius de Rialb i Sorteny. És una ruta que ho té tot, perfecta per a una excursió en família o bé per fer les millors fotografies del paisatge.

El parc natural de la vall de Sorteny es troba ubicat a la par­ròquia d’Ordino i és un paradís botànic per als amants de la flora i la fauna, on podran trobar ocells, senglars, papallones, paisatges de circs glacials o boscos vells. La presència de mineralitzacions de ferro i coure va permetre entre els segles XVII i XIX el desenvolupament d’explotacions mineres a la zona de la Ser­rera (clots dels Meners).

Per poder arribar al punt de sortida de la ruta s’ha d’agafar la carretera CG-3 des del poble d’Ordino en direcció cap a Arcalís. Un cop passat el poble del Serrat, a 1,4 quilòmetres s’ha d’agafar la CS-370, entre els quilòmetres 17 i 18. Allà es troba un encreuament a la dreta amb el rètol Sorteny-collada dels Meners, que porta al parc natural de la vall de Sorteny. Hi ha un aparcament lliure amb 50 places per a vehicles i dues per a minusvàlids, on està ubicat un punt d’informació per als visitants. Cal tenir en compte que a l’hivern, per la gran quantitat de neu que hi ha, no es pot accedir amb vehicle a la pista forestal. Per arribar en transport públic cal agafar el transport parroquial a Ordino en direcció el poble del Serrat i des d’allà hi ha un camí de muntanya d’un quilòmetre (30 minuts aproximadament) que dona accés al parc. Un cop a la pista de Sorteny, hi ha la possibilitat d’allargar la ruta seguint la pista de pujada fins al refugi guardat de la vall de Sorteny, on es pot gaudir d’un esmorzar de muntanya típic. El refugi se situa a 1.965 metres d’altura, al bell mig del parc natural de la vall de Sorteny. La privilegiada ubicació permet gaudir d’unes espectaculars vistes dels pics d’Estanyó i de la Serrera.

LOCALITZACIÓ: Ordino DURADA: 40 minuts de pujada i 35 minuts de baixada DIFICULTAT: baixa DISTÀNCIA: 1,62 quilòmetres DESNIVELL: +194 metres/ -34 metres