Una vall espectacular

La vall d'Incles. Una ruta a la qual es pot accedir en vehicle privat o en transport públic, que recorre una de les valls d’origen glacial més impressionants del Principat. Apta per iniciar-se a la pràctica de raquetes

El riu d'Incles és el protagonista de la rutaClàudia Campos

Considerada un dels espais naturals més espectaculars del Principat, la vall d’Incles ofereix uns agradables passejos, tant durant la temporada d’hivern com a l’estiu. En aquest cas, la ruta proposada aquesta setmana recorre tota la vall per l’obaga, sempre al límit del bosc de pins i d’avets, i seguint el curs del riu d’Incles, que neix a Manegor, Juclà i Siscaró.

Un recorregut idoni per a principiants en la pràctica de les raquetes de neu, en què es pot descobrir una de les valls d’origen glacial més importants del país i que està salpebrada de bordes i petits ponts, ideals per realitzar instantànies que semblaran extretes d’un conte de fades. Durant el trajecte, com que discorre paral·lel al camí fluvial, els senderistes sempre estaran acompanyats del so del riu, que depenent de la temperatura, en alguns punts pot estar congelat.

Per tal d’arribar al punt de sortida de la ruta proposada aquesta setmana s’ha d’agafar la carretera CG-2 en direcció Canillo-França. Una vegada passats els pobles de Canillo i el Tarter, entre els quilòmetres 16 i 17, cal desviar-se cap a l’esquerra en direcció la vall d’Incles. Poc després de la cruïlla hi ha una zona on es pot estacionar el vehicle. Justament darrere d’uns edificis anomenats Déu Sol hi ha un rètol informatiu del camí de l’obac d’Incles. Per accedir en transport públic des de la capital s’ha d’agafar la línia 4 cap a Soldeu i aturar-se a la parada Vall d’Incles. Per tornar s’ha d’agafar la mateixa línia en sentit sud.

LOCALITZACIÓ: Canillo DURADA: 1 hora d’anada i 1 hora de tornada. DIFICULTAT: fàcil DISTÀNCIA: 3,46 quilòmetres. DESNIVELL: +95 metres / -19 metres.

Vista general de la vall d'Incles durant el recorregut