Camí a l'estany

Un recorregut a l'estany de l'Estanyó que s’inicia a la Canya de la Rabassa, a la parròquia d’Ordino, ideal per realitzar a l’hivern amb les raquetes de neu i gaudir així del Parc Natural de la Vall del Sorteny

Una panòramica de la pujada cap a l'estany de l'EstanyóTurisme Ordino

A la zona de Canya Rabassa l’oficina de turisme d’Ordino proposa dues rutes per realitzar durant la temporada d’hivern. La primera recorre el Planell del Quer i la segona finalitza a l’Estany de l’Estanyó. Aquesta setmana es proposa la segona, que acaba al llac, als aficionats de les raquetes de neu. Es tracta d’un recorregut de dificultat mitjana alta, que comença seguint la pista des de l’aparcament de Canya de la Rabassa pujant cap al cap dels Graus.

Durant el camí es passa per davant d’unes escultures, Els estripagecs. Per seguir amb la ruta proposada s’ha de deixar enrere el jardí botànic, colgat de neu a l’hivern, i s’ha d’anar fins al portell, on es continua pel camí principal uns 150 metres per tal d’agafar el camí de l’estany de l’Estanyó, a mà dreta.

Una vegada es passa per un pot s’ha de seguir per un planell i atravessar el bosc fins arribar a un altre planell, des d’on es comença a pujar el bosc de l’Obaga. Aquest representa la dificultat principal de l’itinerari, el qual s’ha de seguir fins arribar a la pleta del Llomar.

Després d’arribar a aquest punt s’ha de continuar fins a l’estret de l’Estanyó, per on es passa un portell, i se segueix pel planell de les Saleres de l’estanyó fins a travessar el rierol per una palanca.

L’última costa portarà els alpinistes fins a l’estany, en principi, gelat i cobert de neu. L’oficina de turisme no recorda que es recomana passejar per sobre de l’estany gelat, ja que el gruix de gel sovint és insuficient per suportar el pes d’una persona.

Finalment, per empendre el camí de tornada, es segueix el mateix camí que la pujada, fins arribar al pàrquing on s’ha estacionat el vehicle.

LOCALITZACIÓ: Ordino DURADA: 3 hores anada i 2 hores i 30 minuts de tornada DIFICULTAT: mitjana-alta DISTÀNCIA: 4,3 quilòmetres (només d’anada) DESNIVELL: +560 metres