Amb les raquetes i els esquís

Un paisatge únic

Pic del Casamanya. Situat entre les valls d’Ordino i de Canillo, aquest itinerari ofereix un recorregut que s’alça fins als 2.740 metres i permet gaudir d’unes vistes panoràmiques de 360 graus.

El pic del casamanya té 2.740 metres d'alçadaVisit Andorra

Domina les valls d’Ordino i de Canillo i és un dels cims més coneguts del país. Al pic del Casamanya s’hi pot accedir a través d’un recorregut de dificultat mitjana, amb un desnivell d’uns 800 metres, i per senders que enfilen fins a sobrepassar els 2.700 metres d’altura, fet que permet gaudir d’unes espectaculars vistes panoràmiques allà on es miri. El temps a realitzar la ruta amb raquetes de neu o esquís de muntanya és aproximadament d’unes tres hores i mitja, tenint en compte l’anada i la tornada.

Per accedir al punt d’inici de la travessia és necessari agafar la CG-2 en direcció a Canillo. Una vegada a l’entrada del poble cal dirigir-se a la CS-240, pujant cap al coll d’Ordino, on es troba un petit aparcament situat a la part esquerra del quilòmetre 7,8 de la carretera, lloc on està situada la sortida del recorregut cap al cim del Casamanya.

El camí comença en direcció nord dins del bosc de l’Airola i es realitza per una pujada pronunciada que més endavant desapareix i planeja fins a la collada de les Vaques. Una vegada sobrepassada la collada s’entra de nou dins del bosc de pi negre, on seguint els punts grocs es segueix per un pendent suau fins a arribar a una altra clariana i al cap de l’Astarell. Tot seguit, es deixa el bosc i els últims pins aïllats. Des d’aquest punt i fins al cim, la vista és magnífica. El pendent esdevé més pronunciat i es guanya altitud ràpidament fins que s’assoleixen els llosers de Naudi.

A partir d’aquest punt, i durant uns 200 metres de desnivell, el camí puja per la serra en un tram força exigent, fins a arribar a un petit replà, on ja es veu el pic de Casamanya. Per aquest tros del recorregut és recomanable portar piolet i grampons, per si la neu està dura.

En l’última part de l’itinerari cal continuar en direcció nord, on una de les motivacions principals és observar en tot moment el cim. Una vegada al pic, la vista és espectacular: al nord, es veu el pic de l’Estanyó i el pic de la Serrera; al sud-est, l’alt del Griu; al sud-oest, el pic de Carroi; i a l’oest, el pic de Comapedrosa, entre d’altres.

La baixada del cim del Casamanya es pot dur a terme per la carenera que s’ha fet servir per l’itinerari de pujada o bé per la vall del riu d’Urina fins al planell de Mereig.

Localització: Canillo. Durada: 3 hores i 30 minuts anada i tornada. Dificultat: Moderada. Distància: 7,01 quilòmetres d’anada i tornada. Desnivell: +820 metres.