Reportatge

Entre el romanç i el terror

Jaume Benedito, després de provar fortuna com a realitzador de curts i organitzador de festivals –el de cine de terror d’Escaldes– es va transmutar en James Silent per bolcar-se en la música. Amb prou sort: el van fitxar al Primavera Sound. Ara publica videoclip.

detail.info.publicated
Escaldes-Engordany

Creat:

Actualitzat:

Amb Love & Magic, disc de debut d’aquest psicòleg amb vocació de cineasta i músic, va pujar a un dels escenaris de Primavera als Bars, proposta paral·lela inclosa al festival barceloní. Un debut de volada. Ara torna a temptar la sort i publica el primer videoclip, el del tema Travel to Mars, dirigit per Dimas Rodríguez –autor d’Et dec una nit de divendres, protagonitzat per Aina Clotet i Oriol Vila– i Èric Palaudàries, un tàndem que ha dirigit vídeos per a gent com Sanjosex. “Ni sé com em van convèncer per fer el burro davant la càmera”, riu, acostumat a estar darrere la càmera i que al clip s’anima a ballar, amb la sola companyia d’un titella. Un titella que serà justament un dels protagonistes del proper film que prepara, un curt de terror ambientat en un hotel tancat, una mena d’homenatge a El resplandor però amb tocs de comèdia.

El videoclip promociona un primer disc amb què Benedito es mostra satisfet, a banda d’haver-lo propulsat a un cartell de prestigi a la Ciutat Comtal s’ha escoltat en ràdios –i venut– en llocs com els Estats Units, França, el Japó, Austràlia i, més a prop, Espanya. La discogràfica, Discos Kirlian, sembla satisfeta i li ha proposat més projectes: participarà en un disc col·lectiu i el proper dia 27 entrarà a l’estudi –Caballo Grande, amb els productors Ferran Resines i Cristian Pallejà, dos habituals del panorama indie– per enregistrar el segon àlbum. Novament en anglès i novament amb les històries romàntiques com a fil argumental. “Històries tràgiques com en el primer”, diu. Petits drames quotidians que s’inspiren d’allò que veu al seu voltant.

Tornant al videoclip, Benedito ha tastat la seva pròpia medicina: “Ara entenc millor els actors, que sempre es planyen de tot el temps mort; al vídeo per gravar dos minuts ens hi vam estar set hores.” Així que “he vist el que es pateix, creuat de braços i esperar que vagin fent; darrere de la càmera hi ha més feina”, reconeix. Això que, tot i valorar l’experiència, prefereix ser ell qui doni les ordres en un projecte propi. Ara intenta enllestir –tot i que va per a llarg– aquesta proposta que es mou entre el terror i la comèdia, una història protagonitzada per titelles i que transcorre en un hotel tancat la vigília de Nadal. Hi ha bona part ja rodada, però l’edició serà complexa, sobretot pel doblatge dels ninots. L’ajuda Federico Rojas, un mexicà establert a la Seu amb qui ja va col·laborar en l’anterior curt, Peephole, novament una proposta amb tocs de terror. Rodada amb pocs mitjans, ha aconseguit fer via i arribar a festivals com l’Scare-a-Con de Nova York, on es va projectar el 7 d’octubre passat, o el d’Angulema.

Entre el romanç i el terror

tracking