equipaments

Andorra Telecom destina 75.000 euros al Thyssen

L’empresa sufraga enguany el cost de les pantalles tàctils que permetran aprofundir en el coneixement de
les obres exposades

Andorra Telecom destina 75.000 euros al ThyssenXavier Pujol

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Andorra Telecom serà “patrocinador exclusiu”, segons el va presentar la ministra de Cultura, Olga Gelabert, del Museu Carmen Thyssen Andorra. Un patrocini que es materialitza enguany en 75.000 euros, una quantitat destinada a sufragar el cost de les pantalles tàctils que completaran els espais d’exposició i educatiu de l’equipament. De cara al futur, s’estudia si el patrocini continuarà i, en cas afirmatiu, quina seria la quantia.

El Thyssen Andorra, com ja s’havia explicat, comptarà amb quatre pantalles de 45 polzades i alta definició a la sala d’exposicions, una proposta per aprofundir en el coneixement de les obres de cada exposició: l’autor, els moviments artístics, la inter­relació amb altres obres de la col·lecció de Carmen Cervera. De moment, a Escenaris, la mostra amb què inaugurarà l’espai dijous de la setmana vinent, proporcionarà informació de context de 23 de les 26 teles que la integren. Per què 23? “Perquè els directors artístics som molt raros”, va ironitzar el del museu, Guille Cervera, per explicar a continuació que es tractava d’evitar redundàncies. Tota la informació extra que s’hi aporti serà “planera, res de textos tècnics ni forçats”.

El model que li va servir de base per plasmar aquesta instal·lació, va explicar en ocasions anteriors, és el Museu d’Ohio. Més a prop, i com a proposta més modesta, la ministra també va apuntar la Dinosfera de Coll de Nargó.

Hi haurà una cinquena pantalla, de 52 polzades, inicialment integrada a l’espai lúdic i educatiu, però mòbil. Aquesta fórmula serà la manera, va apuntar Jordi Nadal, director general d’Andorra Telecom, “de connectar el museu amb l’exterior, a través d’Internet”. Va destacar que l’oferta del museu s’adapta al programa de patrocinis d’Andorra Telecom, amb la innovació i la formació com a idees clau.

La forma com s’apliquen les noves tecnologies a l’exhibició de les pintures de la col·lecció de la baronessa serveix com a model a la revisió que s’està duent a terme sobre tots els equipaments de la xarxa estatal, la que depèn del ministeri de Cultura, va explicar Gelabert. La fórmula quedarà plasmada al pla estratègic de museus, un document que es presentarà en mes i mig, aproximadament, però del qual encara no pot fer cap avançament perquè en desconeix el contingut. “Les aplicacions són múltiples, però cal estudiar molt bé què s’ha d’aplicar i com s’ha d’aplicar”, va afegir Cervera, que va explicar que “aquí [a l’espai que dirigeix] vam fer vuit mesos d’estudis previs per decidir quina seria l’aplicació” més adient. “També influeixen els recursos econòmics” disponibles, va puntualitzar Gelabert, “però hem estat en constant col·laboració amb el que s’està fent aquí”.

CONVERSES AMB EDUCACIÓ I L'UdA

L’espai educatiu, batejat Edu Carmen Thyssen (Educathyssen és marca del museu madrileny), aportarà complements a les visites dels grups que així ho demanin –és amb reserva prèvia– ja des de l’obertura al públic de les instal·lacions. Amb dos formats: una mena de revisió final per completar la visita o un taller pràctic.

També el comú d’Escaldes-Engordany han demanat un calendari d’activitats per als escolars, un calendari que s’està tancant, va explicar Cervera. Però serà a partir del 2018 que l’oferta educativa assolirà el màxim: es van iniciar contactes tant amb el ministeri d’Educació com amb la Universitat d’Andor­ra “per donar forma a diferents formats educatius”, fins i tot perquè “sigui una activitat lectiva”, hi va afegir.

tracking