Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Reunió de cònsols

Els comuns estudien crear “una figura” per recollir tifes de gossos

Els cònsols tampoc no descarten que la tasca la puguin dur a terme els banders comunals o els agents de circulació
Els cònsols de les set parròquies van comunicar ahir a la ministra de Medi Ambient i Agricultura, Sílvia Calvó, la voluntat de tirar endavant el projecte d’utilitzar les analítiques d’ADN per tal d’identificar els propietaris incívics que no recullen les tifes dels gossos. I un dels aspectes que falta decidir és qui durà a terme la tasca de recollir les mostres dels excrements que es trobin al carrer per fer les corresponents analítiques. Tal com va explicar el cònsol major d’Encamp, Jordi Torres, que ahir va actuar com a portaveu de la reunió de cònsols, “tenim clar que ha de
  • #17 Observador independiente
    (09/11/16 23:10)

    Pues yo veo 2 problemas: las pruebas de DNA se contaminan con mucha facilidad . Si un perro se caga sobre la meada de otros 2 perros   ( algo que puede ocurrir con mucha facilidad, pues los perros tienen tendencia hacerlo) entonces se amplificarán  3 secuencias de DNA diferentes en la cagada. Entonces a quien le enviaran la multa ??? A los tres propietarios ?? Y a quien multarán en relación a las múltiples cagadas de los perros de turistas no andorranos ???? 

    Respondre
  • #16 Masa merda
    (09/11/16 22:43)

    Molts dels que porten els gossos no es rentant ells com voleu que pensin en renta la merda que deixant els seus gossos no poden viure però el perro que no falti ,estic fart ja de tanta merda  i porqueria per tot el país, no cuaja això de turisme vip amb les cagades, totalment incompatible, fora porqueria i més cultura que això ja sembla el rabal 

    Respondre
  • #15 pagar el que es vol
    (09/11/16 19:22)

    La "nova figura", representa destinar treballadors publics a una nova feina. El cost d'axó s'ha de repercutir als propietaris. Ah! i les multes disuasories!!!

    Respondre
  • #14 Responsabilitat
    (09/11/16 19:12)

    A més d'embrutar-nos tot el país, ara volen espais per gossos...senyors axó s'ho haurien d'haver plantejat ABANS de tenir un gos en una ciutat. Aquí, per desgracia, ja tenim poc espai per les persones i els infants...A veure si passaran abans els gossos que els infants!Una cosa son paisos extensos com els dels programes que surten a la T.V. i un altra el nostre petit país, potser que toquem de peus a terra!

    Respondre
  • #13 equitat
    (09/11/16 19:04)

    S'ha d'exigir a qui entri al país amb un gos les analítiques i dades de l'amo. Saber que tingui un lloc adient per estar i si no es així, no deixar passar cap gos de fora. Anbans ningú venia amb gos, ara com que es campi qui pugui a més dels nacionals tenim els de fora. Axó es ben fàcil doncs es controla a la frontera.

    Respondre
  • #12 I els pipís i altres destrosses ..
    (09/11/16 19:00)

    Pels propietaris que es queixen ...no nomès hi ha les caques, els pipis que deixen tots el nuclis urbans fets un fàstic amb el consegüent perill per la salut pública, les destrosses del mobiliari urbá i privats. Les zones ajardinades (pel gaudi dels ciutadans i infants) invadides i malmesses pels gossos de tots els propietaris inclús dels que recullen les caques.Tota l'aigua malmesa per netejar les pixades ...suma i sigue...Els Comuns i Govern haurien de fer públics els nùmeros del que el tema gossos comporta de despesa pública, i aquesta l'ha de pagar tots els proipietaris. Si un vol tenir un gos que corri amb tots els gastos que comporta.

    Respondre
  • #11 Ciutadá
    (09/11/16 18:53)

    Per a Jordi B. : Si no té 30 € per pagar-se les analítiques, no cal que tingui gos, perque un gos reporte gastos de manutenció, veterinari i els cuidados que pugui necessitar. Passa que, amb la permisivitat que s'ha deixat ...la gent s'ha acostumat a tenir gos i gaudir de la part bonica, però les merdes i parts no boniques que les paguem tots.

    Respondre
  • #10 Toni
    (09/11/16 16:21)

    Després de l'ADN dels gossos, vindran l'ADN de les persones. Com l'amic del FN, alcalde de Beziers, Robert Ménard amb el pretext d'identificar le escopinades al carrer, i els xiclets enganxats a l'avda meritxell o carlemany. Au va Trump, Lepen, Rajoy, Marti si sou tots iguals.

    Respondre
  • #9 Baro de llesui
    (09/11/16 15:52)

    Tant de bo la Sra ministra fos tant original per resoldre problemes com la mala qualitat dels nostres rius o la brutici en camins i boscos...

    Respondre
  • #8 Ricard