Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Andorra la Vella

La concessionària dels Pouets es compromet a obrir a inici d'agost

Dionis SLU afirma que va pagar 1,025 milions a Smart System perquè fes les obres i que és la intermediària qui no ha pagat
L'aparcament dels Pouets hauria d'haver obert el febrer passat. Ara es preveu enllestir-lo a l'agost.

La concessionària dels Pouets es compromet a obrir a inici d'agost

L'aparcament dels Pouets hauria d'haver obert el febrer passat. Ara es preveu enllestir-lo a l'agost.

Xavier Pujol
Actualitzada 17/06/2016 a les 06:59
L’empresa concessionària de l’aparcament dels Pouets, Dionis SLU, assegura que es finalitzaran les obres que falten a l’equipament i es compromet que es pugui posar en marxa a principi del mes d’agost. Així ho va explicar al Diari la representant legal de la societat, Laura López, que va reiterar que “la nostra voluntat és que s’acabi l’obra. Acabarem l’aparcament i complirem el contracte”. López va admetre que si les obres s’han aturat és, tal com va explicar la cònsol major de la parròquia, Conxita Marsol, perquè els industrials no cobren des del darrer trimestre del 2015. Ara bé, des de la concessionària s’assegura que la situació s’ha donat per causes alienes a la seva voluntat, i que qui no ha fet front als pagaments és l’empresa intermediària que al seu dia Dionis SLU va contractar perquè es fes càrrec de la reforma: Smart System. L’acord entre les dues parts va comportar el pagament d’1.025.000 euros per part de la concessionària a Smart System perquè aquest pogués fer front als costos dels treballs.
“Dionis no coneixia industrials del país i buscant va aparèixer aquesta empresa. El senyor José Manuel Ramírez [director general i propietari d’Smart System] es va comprometre a trobar els industrials i fer les obres”, va indicar. L’advocada va explicar que la data d’entrega de l’obra era el 19 de febrer del 2016 i en veure que no es complia el termini, la concessionària va començar a buscar els motius de la situació. “Finalment vam poder trobar alguns industrials i ens van dir que no cobraven”, va detallar, assegurant que tot plegat ha generat “desconfiança” al titular de Dionis “perquè no sabem on estan els diners que vam pagar”.

Explicacions
López va assegurar que després de parlar amb els treballadors, també es van posar en contacte amb Ramírez, i l’únic argument que els va donar per no pagar és que “no té tresoreria”, però no els ha aclarit què ha passat amb el milió i escaig que se li va entregar per poder cobrir els costos per adequar l’aparcament. És per aquest motiu que la concessionària ha decidit emprendre accions legals. El dia 8 passat es va cursar una denúncia a la policia contra Ramírez perquè “entenem que el destí dels diners no ha estat el que havia de ser”. A més, la setmana que ve es presentarà una querella a la Batllia. En aquest sentit, la lletrada va remarcar que “qui no ha pagat no ha estat Dionis, sinó el senyor Ramírez”.
Pel que fa als terminis d’entrega de l’obra, López va indicar que malgrat que s’ha incomplert la primera data d’entrega, es disposa de sis mesos per poder enllestir el pàrquing. Un període que asseguren que serà suficient perquè l’obertura de l’equipament sigui una realitat. “Des del febrer cap aquí s’han fet cosetes, però poc. Falta entre un 10% i un 15% de l’obra. Però hem parlat amb els industrials i tenim el seu acord per acabar-ho”, va dir, deixant clar que “nosaltres ens farem càrrec de les factures que generin els treballs futurs, però no assumirem els deutes que hi ha. Això s’haurà de reclamar al senyor Ramírez”. I va recordar: “Dionis no és responsable de les contractacions o incompliments fets per l’intermediari.”
D’altra banda i pel que fa a la manca de presentació del projecte que va apuntar la cònsol, l’advocada va indicar que desconeixia com s’havia dut a terme el procés de concessió –en aquell moment encara no era la representant legal–, però va assenyalar que “entenc que si s’ha fet la concessió és perquè s’havia presentat tot el que demanaven”.
A partir d’ara, a més, demanaran una reunió amb la mandatària de la parròquia per poder aclarir la situació i traslladar-li la seva voluntat. Alhora, s’haurà de negociar sobre la possible penalització a què s’hauria de fer front per haver entregat l’obra fora de termini. “Esperem poder parlar amb la cònsol i arribar a un acord”, va manifestar.
  • #6 Manel
    (18/06/16 21:21)

    Els veïns no tenim queixa de més obres. Ni sorolls, ni grinyols com fa 15 anys, ni runa. Com si nos fessin obres. Ela bars del barri decebuts, esoeraven dotzenes d'obrers, però ni el cibradir del frac apareix.

    Respondre
  • #5 Julia
    (18/06/16 02:23)

    Molt fàcil, una visita de la premsa a les instal·lacions Dilluns mateix. Reportatge de com estan les obres, factures, papers, contractes i com que els industrials no cobren, que expliquin la seva. "Del febrer a aquí s'han fet cosetes, però poquetes", si ets empresari i perds diners cada dia de retard, per un 10%, els avances i comences a cobrar i engegar el negoci i vas a Batllia. Quina excusa hi haurà perquè Dilluns no veiem un reportatge complet al diari? la Sra. Consol serà la primera a recolzar-ho, o no? l'empresari de vacances? els industrials molt ocupats?

    Respondre
  • #4 Tranquils
    (17/06/16 10:39)

  • #3 "Ajo y agua "
    (17/06/16 09:52)

    Primer que pagui lo que va prometre. I després que Recordi que des-de el gener es la seva responsabilitat ,que a fet durant 6 mesos? Sabia que existia els pouets? A lo millor com que està poc a Andorra la Vella ......... Lamentable,  patirem fins a les pròximes 

    Respondre
  • #2 Pobres de nosaltres
    (17/06/16 09:44)

    Una vegada mes es demostra la incapacitat de gestió de la Consol,que a fet des-de el gener amb el tema dels pouets ? Res com diu l'article habia d'estar acabat el febrer que a fet res ,i com sempre donar les culpes als altres per distreure al ciutadà i dissimular la seva incapacitat.pobres de nosaltres

    Respondre
  • #1 tic tac tic tac
    (17/06/16 08:13)

    Una consol que no compleix les seves promeses electorals, que a més ho reconeix i es queda tant ample, no pot exigir res a ningú!!!! 

    Respondre
6
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477