Reportatge

Aplaudiments al ministre

Antoni Garrallà es mostra en total desacord amb la política turística del Govern perquè assegura que s’està venent el ‘low cost’ i que com a empresari hoteler està patint els efectes i veu el futur tan negre que es planteja vendre-ho tot.

Aplaudiments al ministreFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Un país que hagi de fer festivals com l’Andorra Shopping, on es gasten 700.000 euros, i què reporta; ximpleries per portar gent, no crec que sigui el camí.” És la valoració negativa i rotunda que l’excònsol de la Massana i empresari hoteler dedica a les polítiques que impulsa el ministeri de Francesc Camp. Discrepa d’aquesta iniciativa i també del Cirque, “perquè el turisme s’ha de consolidar, no per a tres anys, a vint anys vista, i s’ha d’anar a buscar el turisme de muntanya perquè no vindrà per veure el Cirque”, i rebutja que reporti els vint milions de negoci que l’executiu calcula i afirma que “no sé d’on treu l’estimació” a COPE Andorra-AD Ràdio.

Les crítiques de Garrallà arriben també pel tractament desigual que entén que Camp té amb cada parròquia. “Per mi és el ministre d’Andor­ra la Vella i Escaldes perquè a les par­ròquies altes no se li deu haver perdut res. Dona quatre rals a la Massana per les bicicletes i res més, allà a dalt no existim”, comenta, per precisar que “no tinc res contra el ministre Camp, però hauria d’escoltar més la gent perquè la seva és la política del low cost i això no funciona, val més un bon client que deu”.

L’empresari massanenc veu les equivocacions del ministre en apostar per propostes barates en l’entorn que li aconsella i “com que té gent que li deu aplaudir les seves idees, doncs anem fent i deixarà la situació turística molt malament”. Amb efectes tangibles ja perquè remarca que per la línia que se segueix “per treballar tots els hotels hem hagut d’abaixar preus i no venem res més que el low cost i els clients bons que teníem els hem perdut”. Una clientela que rememora que buscava qualitat “i ara no tenim res més que franquícies i demanen com poden anar al Roca Village perquè aquí no troben el que busquen”.

Garrallà reclama propostes de futur “perquè està molt bé que vingui el Tour de França, va deixar diners però és un dia”, i insisteix en la recerca del visitant de muntanya, com el d’Àustria i Suïssa. Reconeix que el sector privat s’ha d’esforçar, “però els hotels no són rendibles. La gent pensa: ‘Hi ha hagut gent i han gua­-nyat diners’, i no és veritat perquè d’un dia que en guanyem sis en perdem”, lamenta l’hoteler, que subratlla els diferents posicionaments que tenen Autèntics Hotels, col·lectiu al qual pertany, i la Unió Hotelera. Emfatitza que no tenen “cap ni una afinitat perquè la UH són directors d’hotels i no és un director qui ens ha de dir el que hem de fer en aquest país, perquè un director avui defensarà aquell hotel o el meu o un altre, però demà li fan una oferta més maca i en defensarà un altre”.

Una panorama que fa que Garrallà vegi un futur “molt pessimista i mai havia pensat vendre, i avui si vingués qui em pagués una mica el que voldria no em sabria greu vendre-ho tot”. Una operació que, ironitza, si és de fora serviria perquè el Govern “podrà dir que hem tingut una inversió més perquè fins ara les que s’han fet són botigues de xinesos, bars de mala mort i això és vergonyós”, conclou.

tracking