Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
turisme

El darrer espectacle del Cirque du Soleil genera 20,4 milions per al país

Actualitzada 06/10/2016 a les 17:33
Andorra Turisme calcula en 20,4 milions d'euros la despesa total dels visitants arribats al país el juliol passat per veure l'espectacle Scalada-Vision del Cirque du Soleil. "Sumant tots els conceptes, estem a gairebé 22 milions d'impacte econòmic per al país. Això representa més o menys que el cost que té l'esdeveniment, tenint en compte la inversió que fem, té un retorn d'unes vuit vegades. És una molt bona ràtio", ha explicat aquest matí el ministre Francesc Camp en el balanç del projecte. El titular de Turisme ha mostrat la "satisfacció" pels resultats obtinguts i ha desitjat poder "continuar en aquesta línia els propers anys".

Les xifres donades són "estimacions" calculades per Andorra Turisme, que cada any empra la mateixa metodologia. Així, comparada amb anys anteriors, la d'enguany ha estat la millor edició de l'espectacle del Cirque du Soleil, tant pel nombre d'espectadors, 105.000 aquest 2016 pels 96.700 del 2015, com per la despesa global que han realitzat al país els assistents de l'esdeveniment, 20,4 milions enguany pels 17,9 milions de fa dos estius.

Andorra Turisme ha calculat que l'espectacle Scalada-Vision ha generat uns ingressos directes de 828.000 euros, un 15% més que l'edició anterior, gràcies, principalment, a l'augment del preu de les entrades. Pel què fa a les despeses, l'espectacle ha costat 3,5 milions, un 12% més que el 2015. El motiu principal d'aquest augment prové de l'envelat que cobria l'escenari i les grades, que va costar 450.000 euros. Donades les xifres, cada representació va tenir un cost de 124.000 euros.

Camp ha confirmat la continuïtat de l'espectacle del Cirque du Soleil per a l'any vinent, i ha obert la porta a una "relació estable" amb la companyia canadenca. "No sé si hi haurà Cirque du Soleil per a molts anys, però segur que n'hi ha l'any vinent. Estem treballant amb ells per al futur, jo confio que podrem continuar i espero que sigui durant anys", ha dit el ministre.

La valoració que els assistents van fer de l'espectacle supera el 8 sobre 10. Sent els andorrans els qui pitjor van puntuar (8,4), seguits dels espanyols (8,9) i dels francesos (9).
  • #3 Frases
    (06/10/16 21:57)

    "Sólo me fio de las estadísticas que yo mismo he manipulado". Winston Churchill. 

    Respondre
  • #2 Jordi ROI
    (06/10/16 20:52)

    Sr. Camp, en Marketing, el ROI és el Return Of Investment. Si en total si el Cirque ha retornat 20.400.000 i hem gastat 3.000.000 d'Euros. Això fa que el ROI, sigui de 6,8 euros per cada Euro invertit o gastat. El que supossa un 14% del que ha facturat amb el Cirque. Si vosté tingués una empresa, ¿gastaria el 14% de la facturació en Marketing ? No! I més tenint en compte, que el IGI és del 4,5%... Si us plau deixi de dir que això és un rentable....

    Respondre
  • #1 IGI
    (06/10/16 18:46)

    El IGI recaptat durant el mes de juliol, quin ha estat? Això si que seria una dada fiable. Perquè si ens hem de refiar de les "estimacions" dels propis organitzadors, son com els recomptes de participants a les manifestacions, molt diferents segons la policia, segons el organitzadors o segons el govern de torn.

    Respondre
3
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477