Infraestructures

Radi de 300 metres per decidir sobre l'heliport

La corporació només donarà l’autorització si prèviament hi ha l’acord de tots els propietaris dels terrenys adjacents

Radi de 300 metres per decidir sobre l'heliportARXIU

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Després de l’interès mostrat per un grup de privats que havien plantejat la possibilitat de construir un heliport a la parròquia de Sant Julià de Lòria, la corporació ha decidit crear una ordinació per regular l’autorització d’emplaçament d’heliports de titularitat privada. Una ordinació que es va aprovar dimecres en consell de comú i que determina unes distàncies mínimes que s’han de respectar. Així doncs, com a requisit previ per obtenir l’autorització cal que tots els propietaris dels ter­renys adjacents fins a un radi de 300 metres al voltant de la instal·lació estiguin d’acord amb el projecte. De la mateixa manera, també s’estableix que hi ha d’haver una altitud mínima de vol sobre el sòl o sobre les edificacions de 150 metres.

I és que l’ordinació té per objectiu garantir que l’activitat dels helicòpters sigui “respectuosa en matèria de soroll i de medi ambient i, alhora, que no tingui cap impacte negatiu en la ciutadania”. Per aquest motiu el text de l’ordinació deixa clar que aquest tipus d’instal·lacions s’han de situar “preferentment en unitats d’actuació aïllades dels nuclis densos de població” i que “sempre que les característiques tècniques ho permetin, l’emplaçament ha de ser en sòl industrial, zones consolidades per a activitats d’emmagatzematge o similars”. D’aquesta manera l’ordinació també prohibeix la construcció d’heliports “en zones on es desenvolupen usos i activitats sensibles al soroll, com són les activitats vinculades a l’ús sanitari, sociosanitari, assistencial o anàlegs”. Aquest tipus d’instal·lacions tampoc es podran emplaçar en zones “d’elevat valor ecològic, agrícola o paisatgístic”, seguint el Pla d’Ordenació i Urbanisme Parroquial.

Amb tot, hi haurà altres elements que s’hauran de valorar, com són els impactes rellevants de soroll i seguretat d’acord amb les normes de l’Organització d’Aviació Civil Internacional, l’accessibilitat dels terrenys (per garantir accés rodat), que les trajectòries d’entrada i sortida evitin el màxim el sobrevol de zones residencials, limitacions horàries i que el nombre de moviments sigui l’estrictament vinculat a l’ús privat i restrictiu o a l’ús comercial.

D’altra banda, també s’especifica que si la construcció ha de comportar un desenvolupament urbanístic caldrà la conformitat dels propietaris que representin el 75% de la totalitat de l’àmbit en cas d’un desenvolupament global de la unitat d’actuació, o del 100% si es desenvolupa per sectors o polígons.

Per últim, i en referència a la recerca de la idoneïtat de l’emplaçament, es preveu la possibilitat de crear una Comissió d’Avaluació amb funcions d’as­sessorament. Es tracta d’un òrgan tècnic-polític temporal, que es constitueix per acord del ple i que emet un informe no vinculat en un termini màxim de 3 mesos.

tracking