Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Una nova avaria

Malestar a restaurants i bars pels talls als terminals TPV

Bars i restaurants no van poder cobrar els clients amb targeta a partir de la mitjanit unes quantes hores per la caiguda de l’Internet per fibra
La plaça de les Arcades, plena durant el concert de Fangoria dissabte a la nit.

Malestar a restaurants i bars pels talls als terminals TPV

La plaça de les Arcades, plena durant el concert de Fangoria dissabte a la nit.

Actualitzada 08/08/2016 a les 18:32
Una avaria en el servei d’Internet per fibra òptica d’Andorra Telecom va impedir a nombrosos restaurants i bars del Principat cobrar els seus clients amb targeta en deixar inutilitzats els terminals de pagament que utilitzen Internet per connectar amb els bancs. L’avaria va començar a la mitjanit i es va allargar fins a les vuit del matí d’ahir, fet que va afectar els establiments de tot el país. Sobretot els del centre històric de la capital, en la nit gran de la festa major i en ple concert de Fangoria, que va aplegar unes 3.000 persones a la plaça de les Arcades.
Els diferents establiments consultats ahir pel Diari van mostrar el seu malestar amb l’operadora per les molèsties econòmiques ocasionades i també per les que van provocar als clients, que en alguns casos van haver d’anar als caixers automàtics per pagar les consumicions. Alguns d’aquests restauradors estudien presentar una queixa a Andorra Telecom per les pèrdues econòmiques sofertes a causa dels clients que no van pagar les consumicions.

Testimoni dels restauradors
La cerveseria la Birreria, situada al carrer de la Vall, va ser una de les més afectades. “A la placeta hi havia més de cent persones i moltes no van poder pagar la factura”, va explicar ahir el propietari, Xavi Vara, que hi va afegir que alguns tenien efectiu i altres van haver d’anar als caixers automàtics. També es va quedar sense música, que té per Internet, i va haver de tancar abans d’hora “la nit més important de la festa”. Vara va parlar la mateixa nit amb propietaris d’altres bars veïns i “ens estem plantejant presentar alguna queixa a l’operadora”.
“Farem una queixa a Andorra Telecom. Quan no és la fibra òptica, és el Wi-Fi o la televisió”, va anunciar Andrea Antúnez, propietària de la veïna l’Arrosseria. Parlava de clients emprenyats per haver d’anar a treure diners dels caixers automàtics i fins i tot d’una taula de turistes a qui havia promès que podien pagar amb targeta i van acabar marxant.
Ple, expliquen des de l’Hostal Barri Antic, també tenien el bar i la terrassa quan Internet va deixar de funcionar. “Durant un parell d’hores vam tenir molts problemes. Hi va haver gent que va marxar abans de consumir i d’altra que no va poder pagar”, va indicar un dels treballadors.
A la plaça de les Arcades, l’avaria va afectar de ple el concert estrella de la festa major amb els establiments servint begudes i menjar. No tots es van veure afectats de la mateixa manera. “Hem tingut problemes però només amb les targetes d’un banc, amb la resta ha anat bé”, va assegurar el propietari del restaurant Vilar­rasa, Pere Vilarrasa. Des del Sisquet del Can Sinquede, el propietari, Xavier Fernández, va dir que es van quedar sense línia i sense manera de cobrar. “No sé quanta estona va durar perquè hi havia molta gent i vaig perdre la noció del temps”, va afirmar, per afegir que “no ens va afectar gaire perquè només veníem begudes i les van poder pagar en efectiu”.
També a la plaça, un dels treballador del bar l’Alternativa va explicar que van estar tres quarts d’hora sense Internet i que molts clients van optar per marxar sense pagar. “Per sort hi havia molts coneguts i sabem que hi tornaran”, va indicar, i hi va afegir que “això no és només d’una nit, passa molt sovint que ens quedem sense Internet”.
Ahir, però, no va afectar el veí restaurant Minim’s, des d’on van assegurar que “no vam tenir cap incidència i la gent va poder pagar amb targeta”. Tot i això, una de les treballadores va matisar que “la majoria de gent va marxar abans del concert d’Alaska i teníem només dues o tres taules”.
L’avaria, de la qual encara es desconeix la causa, va ser general a tot el país. Va afectar restaurants lluny del centre. Un va ser el Juventus, on el treballador i fill del propietari, Joan Marín, va explicar que “va començar a fallar a la mitjanit i avui quan hem obert a les 6.30 encara no funcionava”. A l’Aigüeta ja hi estan acostumats. “Va fallar Internet, però no la línia de telèfon. Tenim un TPV adaptat i vam poder cobrar”, va dir el propietari, Manel Oliva. A Escaldes, molts clients del restaurant Don Denis van deixar per pagar el compte. “Passa molt sovint, és un greu problema”, van assenyalar.
  • #9 Apple
    (08/08/16 16:31)

    Smart country

    Respondre
  • #8 Son com son
    (08/08/16 14:44)

    Quan ho tindran funcionan, s'haurà de migrar a una altra tecnologia, i sant tornem-hi.

    Respondre
  • #7 Josep
    (08/08/16 13:49)

    Segur que han estat uns hackers dolents i malvats.

    Respondre
  • #6 carmen sanchez
    (08/08/16 13:26)

    a vivir que son 2 días, en una verdadera empresa rodarían cabezas por exceso de ineptitud, perooooo, no pasa nada, tenemos el monopolio, los usuarios que se fastidien

    Respondre
  • #5 pepe.
    (08/08/16 13:01)

    menos mal q lo de la fibra óptica iba a ser la leche, con bien q va el cable de cobre para estas cosas, lo cual confirma mi teoría de q la imposición de la fibra óptica no es una cuestión técnica, sino de control sobre las telecomunicaciones por parte del sitel andorrano. Claro q siempre esta la opción de crear una pasarela de pago a través de Internet y conectarse vía satélite, q hoy en día no es como hace 20 años...

    Respondre
  • #4 Toni
    (08/08/16 11:29)

    I amb aquest servei tan deficient volen atreure empreses del sector de nove tecnologies? Que li passaria a una empresa d'ecommerce que operessi des d'Andorra, doncs que adeu vendes, i demanda a l'operador de telefonia, i després marxar el més aviat possible ja que la seva viabilitat estaria altament compromesa.  

    Respondre
  • #3 som
    (08/08/16 09:32)

    som som som, la cantarella del pais, som som som la vergonya nacional. aixo si, abans de solucionar tots els marrons diverssos:  DA exprimint els beneficis, i som som som construint immobles de 50 milions abans que invertir en arreglar la que tenent muntada...aixi si eh... a continuar cobrant tots encara que siguin siguin siguin con son son son els de andorra telecom, aixi va el peis... toni a veure si intervens tambe a andorra telecom i hens fas un favor a tots, aqui sera mes facil ja que es la unica empresa de telecomunicacions del peis i la destruccio del sector sera total...

    Respondre
  • #2 Carme
    (08/08/16 08:24)

    Comencem per recuperar el servei de protocol que totes les empreses teníem amb 2 o més empreses internacionals abans de que la ABA ho prohibís i obligués a fer servir el seu protocol. I eliminem la obligació de la empresa de datàfons amb el pitjor servei del mon. Servei lliure i oberta.

    Respondre
  • #1 Mossen Gada
    (08/08/16 07:56)

    Queixa a STA, no. El que cal fer és una demanda judicial a l'empresa i als principals responsables. La pitjor empresa del principat, amb diferencia.

    Respondre
9
El més...
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477