L'hora de la muntanya

L'Ultra Trail aposta per ser més internacional

L’organització de l’Andorra Ultra Trail Vallnord no vol créixer amb més corredors sinó que busca oferir qualitat i engrescar participants de més països

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Diumenge a l’Andorra Ultra Trail Vallnord (AUTV). Últim dia de l’esdeveniment. Temps per a la Solidaritrail, l’arribada dels últims corredors de les curses llargues, temps de podis i moment de fer els primers balanços, com el de l’hiperactiu Gerard Martínez, director de l’AUTV. “La valoració inicial no pot ser més que molt positiva. Però per a nosaltres la que té valor és la que fan els participants. I n’estem molt contents”, indicava Martínez, que enguany ha hagut de lidiar amb més de 3.100 corredors, rècord històric de la prova, de 41 nacionalitats. Qüestionat sobre si l’Andorra Ultra Trail pot créixer més quantitativament, el director de la prova va ser clar: “nosaltres no volem tenir molts més corredors sinó que volem millorar la qualitat de l’esdeveniment. El que ens interessaria molt és que cada vegada vingui més gent de més lluny, internacionalitzar encara més la prova. Que vinguin corredors de molt lluny per gaudir d’Andorra i que donin a conèixer el país”. En aquest sentit, Martínez va explicar que “enguany hem tingut 40 japonesos, que han acabat encantats pel que m’han dit. Estic segur que donaran molt ressò a l’esdeveniment i l’any vinent potser en tindrem el doble”. I incidia en la qualitat. “Volem créixer molt tranquil·lament sobre una base sòlida. La notorietat d’una prova, més que perquè estigui integrada en un circuit important de curses o no passa pel que poden dir els corredors, que s’amplifica per les xarxes socials i pel boca-orella.”

Gerard Martínez, economista de professió, va fer un primer balanç sobre el retorn per a la par­ròquia d’Ordino i per extensió per al país de l’Andorra Ultra Trail. “L’impacte econòmic directe el valorarem quan tinguem el resultat de l’enquesta de satisfacció dels corredors, en la que els demanem quants dies s’han estat al país, quants acompanyants han portat i d’altres coses... Amb tot, en una primera anàlisi valorem l’impacte a l’entorn dels tres milions d’euros com a xifra mínima. L’impacte mediàtic també és important i aquí podem dir que hi ha hagut més d’un centenar de països que s’han connectat a internet sigui per a l’streaming, a través de les xarxes socials o de l’on-line”.

L’èxit de la vuitena edició –Gerard Martínez va agrair el treball de tots els qui l’han fet possible, incidint en la feina dels voluntaris– porta el director de la prova a buscar metes més ambicioses. “Conec totes les curses que es fan i objectivament la nostra és la més dura, tots ho diuen. Però això no és el que busquem. Volem ser la cursa de referència en l’àmbit europeu i potser algun dia una mica més i tot, però això es guanya a poc a poc, amb molta feina. Anem pel bon camí i encara ens queda marge”.

El cònsol major d’Ordino, Josep Àngel Mortés, es mostrava exultant abans de la cerimònia d’entrega de premis. “Penso que l’Andorra Ultra Trail és la millor festa esportiva que hi ha hagut enguany al país, al marge del Tour. Ha sigut increïble. Molt bon temps, més de tres mil corredors... l’Ultra Trail és una marca que s’ha consolidat i tant de bo tinguéssim una cosa així cada setmana”. L’any vinent ja té dates: del 6 al 9 de juliol.

A LA RONDA

Xavi Capdevila primer andorrà

Xavi Capdevila va ser el primer andorrà finisher de la Ronda dels Cims. El corredor va arribar dissabte a Ordino prop de les deu de la nit i en la vintena posició. “Vaig estar a punt d’abandonar al Pas. Hi vaig arribar molt trinxat perquè tenia molèsties a les baixades. No les tenia totes, però la família em va animar, l’avituallament... i vaig sortir i fins a l’arribada”. Joan Vilana, impulsor de la Ronda per la Infància 2.0, va ser 40è.

L'Ultra Trail aposta per ser més internacional

L'Ultra Trail aposta per ser més internacional

tracking