DIQUITAL

Facilitar la digitalització

La filial d’andorra telecom aporta eines per a empreses en quatre grans àmbits

L'equip de Diquital a les dependències d'aquesta filial d'Andorra Telecom, a la Massana.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

En l’àmbit empresarial, la digitalització consisteix a migrar les diferents accions, operacions, tràmits i processos que tradicionalment s’han realitzat de manera física al món digital. Amb l’objectiu de facilitar aquesta transició, l’abril passat va néixer Diquital, una filial d’Andorra Telecom especialitzada a donar resposta a les principals necessitats digitals de les empreses.

“És cert que som una corporació jove, però els coneixements que aportem són fruit d’anys de treball i experiència en diferents departaments d’Andorra Telecom”, ressalta el director de Diquital, Josep Vilana, que afegeix que aquesta especialització permet a la societat aportar solucions en quatre grans eixos. “Els nostres serveis se centren en ciberseguretat, automatització de processos, analítica de dades i internet de les coses”, precisa. Cal ressaltar, així mateix, que Diquital forma part del programa de transformació digital del Govern en qualitat d’empresa assessora.

El responsable dels serveis de seguretat de la informació de la companyia, Jordi Celades, posa en relleu que “la digitalització no ha de ser un objectiu, sinó un mitjà per arribar a diferents objectius de negoci. Ningú no es planteja ‘vull ser digital’ perquè sí, perquè això no tindria sentit”, agrega. “Per aquest motiu és important treballar conjuntament amb les empreses i definir un seguit de prioritats i de millores a realitzar”, puntualitza Vilana. Un cop s’ha dut a terme aquest primer pas, “cal implementar accions concretes”.

Les solucions relacionades amb ciberseguretat i automatització són les més destacades dins el catàleg de serveis de Diquital. La primera, de fet, “representa un pilar per a nosaltres, perquè en l’àmbit digital una empresa ha de disposar dels mecanismes necessaris per fer front al major nombre possible de riscos”, apunta Vilana. Pel que fa a l’automatització, destaca que, “de manera força ràpida i sense grans planificacions, es poden aconseguir guanys importants, perquè es mecanitzen processos rutinaris que fins aleshores eren realitzats per persones. Treballadors que es poden dedicar a tasques de valor afegit”.

De fet, segons el director de Diquital, són les persones, i no la tecnologia, el veritable eix vertebrador de la digitalització. “Les eines tecnològiques no deixen de ser un facilitador, però qui ha de provocar els canvis a l’empresa són les persones”, asse­nyala. Vilana reconeix que encara hi ha empreses, de caire més tradicional, que són reticents a fer el pas cap a la digitalització, però creu que amb el pas del temps aquesta transformació serà inevitable. “Els mateixos clients ho demanaran: arribarà un moment en què s’incorporaran noves generacions d’usuaris i noves necessitats, i la digitalització ja no serà una opció, sinó una obligació”, conclou.

Servei a quinze empreses

“Des de l’abril fins avui ja hem donat servei a una quinzena d’empreses, que no és poc”, subratlla la responsable del servei d’automatització, IoT i Data Analytics de Diquital, Raquel Lázaro. La ciberseguretat, en primer terme, i l’automatització de processos, tot seguit, han estat les qüestions que més s’han treballat.

tracking