Director de màrqueting i digitalizació de Pyrénées

Àngel Alonso: “El programa de fidelització juga un paper clau en l'estratègia”

Explica els beneficis que ha comportat el programa de fidelització My Pyri dins de l’estratègia del grup de col·locar el client al centre

Feliu Camprubí, 'Digital Manager', i Àngel Alonso, director de Màrqueting i Digitalització.Fernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Fa tres anys Pyrénées posava en marxa un nou programa de fidelització, My Pyri. El temps ha fet que el CRM (Customer Relationship Management) de la companyia andorrana líder en retail esdevingui un cas d’èxit gràcies a dos factors principals: posa el client al centre i aposta de manera decidida per la inno­vació.

Què diferencia My Pyri d’altres programes de fidelit­zació?

My Pyri posa el client al centre de l’estratègia i alhora cerca en tot moment donar-li el millor servei. La relació amb el client, el nostre programa juga un paper clau. Després de l’èxit de My Pyri a Grans Magatzems Pyrénées, a través de l’estratègia de cupons, de la targeta de pagament o l’acumulació de saldo, entre moltes altres funcions, aquest any hem fet créixer les prestacions i hem expandit el programa a altres negocis.

Créixer i expandir-se per seguir oferint un millor servei al client?

Exactament. El client ha d’estar sempre al centre, l’hem d’escoltar i li hem de donar allò que espera de nosaltres. El que ens diu el client amb l’ús que fa del programa és que les novetats, la incorporació de més oferta o l’evolució de les prestacions són un actiu atractiu.

Quina oferta nova s’hi pot trobar?

Hem sumat un ampli paquet de marques del nou centre comercial Epizen. Hem incorporat Carrefour, Textura, l’òptica iBlú o la botiga d’electrònica i electrodomèstics IO: Electro & Home, totes ubicades a Epizen. També s’ha posat en marxa als Grans Magatzems Pyrénées del Pas de la Casa, i a les botigues de K-Tuin, als Carrefour City, a l’espai de decoració Ofelia, o en els punts de venda de Mont Blanc i Brownie al centre comercial Illa Carlemany. La nostra voluntat és seguir creixent i anar incorporant nous negocis i marques al programa de fidelització.

Els tres anys de My Pyri creixent en un entorn digital i d’innovació com l’actual són poc o molt?

Tres anys donen per a molt però en un entorn de canvis constants com el tecnològic l’aprenentatge no s’atura mai. Cada dia aprenem i cada dia comprenem més i millor de quina manera volem i podem fer realitat la nostra filosofia de posar el client al centre. Aquest novembre My Pyri farà tres anys. Al llarg d’aquest temps el programa ha aconseguit gran part del públic andorrà i també estem recollint nombrosos clients de fora d’Andorra interessats o atrets pels avantatges que ofereix My Pyri.

Un programa de fidelització que traspassa fronteres.

El programa ha anat implementant noves funcionalitats interessants per als clients d’aquí però també per als que venen de vacances o de visita. Descarregar-se l’aplicació no té cap cost i des del minut zero el client gaudeix d’avantatges. Li posaré un exemple: pel que fa a l’oferta promocional, el programa ha repartit desenes de milers de cupons a tots els usuaris i ha generat descomptes exclusius i vendes també en exclusiva per als qui en són membres. Aquest ventall d’avantatges anirà creixent amb l’entrada de noves marques i serveis.

Qui hi guanya més, amb la fidelització?

Els programes de fidelització són una eina amb la qual naturalment guanya el client, guanya el negoci i en el nostre cas també intentem que hi guanyi la societat. Els membres del programa, a part que tenen la possibilitat de donar el seu saldo My Pyri a un altre usuari del mateix programa, també tenen l’opció de fer donació d’aquest saldo a entitats solidàries o a causes benèfiques.

tracking