José Maria Delgado, gerent de SucaSuc

“Les empreses s'han adonat que cal digitalitzar-se sí o sí”

Destaca l’àmplia acceptació que tenen els programes de gestió empresarial entre les societats andorranes.

José Maria Delgado, gerent de SucaSuc

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

SucaSuc (acrònim de Success after success, és a dir, èxit rere èxit) és una empresa especialitzada en el desenvolupament de les solucions de software de gestió empresarial de Microsoft. Un conjunt d’eines amb cada vegada més acceptació.

La crisi sanitària ha accelerat la transformació digital de les empreses?

Definitivament, sí. Hem detectat que molts processos o els serveis que hi havia al país abans de la pandèmia estaven, en general, força obsolets, amb sistemes molt tradicionals. La Covid-19 ha fet que moltes empreses s’hagin adonat que cal fer, sí o sí, aquest pas cap a la transformació digital.

Quines implicacions té aquest procés?

Tot plegat es resumeix en dos conceptes: serveis de qualitat i màxima comoditat. Que l’usuari pugui fer-ho tot de manera online es tradueix en una major eficiència i optimització.

Me’n podria posar un exemple pràctic?

En relació amb els processos tradicionals, ara els empleats d’una empresa poden, entre altres coses, signar en línia tota la documentació. O podem realitzar una planificació horària de tots els treballadors tranquil·lament des del sofà de casa. Els accessos són possibles les 24 hores els 365 dies de l’any, la flexibilitat és total. I les tasques es poden fer des de qualsevol dispositiu.

De fet, la seva empresa està especialitzada en aquest tipus de ‘software’.

Sí, som desenvolupadors de Microsoft, més concretament del seu programari Microsoft Dynamics 365 Business Central. Els únics a Andorra que treballem amb aquest sistema de gestió empresarial. A més, també comptem amb un model de gestió de recursos humans i de contractació, vinculat a una app que és totalment innovadora al país.

En què consisteix?

Concretament, que tots els tràmits relacionats amb demanda de vacances o gestió d’incidències, en definitiva, tot el que es treballa des d’un departament de recursos humans, es fa de manera interactiva dins d’un mateix aplicatiu. Això fa que desaparegui completament el format paper. D’aquesta manera, per exemple, els treballadors poden signar la nòmina a través del telèfon o la tablet.

L’app ha estat íntegrament desenvolupada per SucaSuc?

Sí, és propietat nostra, tot i que actualment està encara en versió beta. Dos clients del país l’estan utilitzant en fase de proves.

Tornant al programari de Microsoft, com funciona?

Bé, Microsoft té els programes que coneix tothom, com els paquets Office, els servidors, SharePoint... i després també disposa d’aquesta eina, que és una ERP. En concret, Dynamics 365 Business Central està present a 196 països del món i quatre milions d’empreses l’estan fent servir avui dia.

I a Andorra, quina implantació té?

Actualment l’estan utilitzant unes 190 empreses del Principat.

De quina manera hi han treballat vostès?

El que hem fet ha estat, bàsicament, adaptar aquest software a la normativa comptable, laboral i fiscal del Principat.

Quines aplicacions té?

Microsoft Dynamics 365 Business Central s’utilitza per a la gestió empresarial: comptabilitat, venda, inventari, recursos humans, transaccions a través de pàgina web... Tot centralitat en un mateix sistema.

Es pot fer servir en tots el processos, fins i tot en selecció de personal?

Sí, un dels mòduls està enfocat precisament en aquest sentit. Això què implica? Que l’aspirant es pot postular per una oferta de treball directament a la pàgina web. Així, tot el procés de selecció es pot dur a terme digitalment, fins a la mateixa contractació.

El ‘software’ es pot utilitzar en qualsevol tipologia d’empresa?

Sí, és aplicable a qualsevol sector d’activitat. A Andorra el fan servir des d’empreses farmacèutiques fins a societats de l’àmbit energètic, passant per seguretat, neteja, construcció, comerç...

Què és el que més valora l’usuari d’aquesta tecnologia?

Principalment la possibilitat que el treballador pugui tenir els seus horaris i la seva planificació de treball tant diària, com setmanal, com mensual, dins de l’aplicació, sense necessitat de papers ni de taules. Directament al seu dispositiu, a través de l’accés web. Per a les empreses també és molt còmode: representa un important estalvi en el feixuc procés de disseny i impressió de tots els horaris.

En quins altres sectors treballa SucaSuc?

Recentment hem desenvolupat una app mòbil per als clients de la companyia elèctrica Nord Andorrà. A través d’aquesta aplicació, els usuaris poden consultar les dades del consum energètic, descarregar-se les factures, actualitzar dades personals i interactuar amb l’àrea d’atenció al client.

I estan implicats en algun altre projecte?

Sí, tenim en marxa la creació d’una targeta de descomptes única per a tot el país, per fomentar el consum intern a Andorra. Ara com ara és tot el que en puc avançar.

Tecnologia ERP: integració de tots els processos empresarials en una plataforma

Abreviatura d’Enterprise Resource Planning, les sigles ERP es tradueixen com sistema de gestió empresarial. Una eina tecnològica que té com a objectiu integrar i automatitzar els principals processos i dades de l’empresa en una sola plataforma, facilitant la gestió de dades i l’organització de la companyia. Entre aquests processos cal destacar la gestió d’estocs, el control i gestió comercial i de vendes, la gestió financera, la integració amb emissió d’impostos o la gestió de vendes. L’objectiu és centralitzar tota aquesta informació en un lloc des d’on tots els sectors puguin accedir i administrar les seves dades. Aquest és un punt important perquè, tot i que les empreses estan dividides en departaments, depenen al seu torn els uns dels altres i actuen de manera conjunta. Per tant, com més sincronitzats i automatitzats siguin, més eficient serà l’execució de les activitats i la productivitat de l’empresa. Aquest sistema ja acumula prop de 70 anys d’història: pels volts del 1950 es van llançar els primers mètodes de control tecnològic realitzats a través de la gestió empresarial. En aquell moment, l’automatització no era ni ràpida ni barata i molt poques empreses podien accedir a aquesta instal·lació. A la dècada del 1970, amb un major accés a les eines tecnològiques, van sorgir els precursors dels actuals ERP. Però no va ser fins als noranta quan realment va començar a accelerar-se’n el desenvolupament. L’evolució dels ordinadors i l’aparició de noves tecnologies van contribuir a importants millores en la gestió empresarial i en la difusió de programari i sistemes. Des de llavors, les eines han millorat de forma exponencial.

tracking