Gemma Sorigué, directora d'e-commerce del grup Pyrénées

“La digitalització suposarà la fi del 'retail' tal com l'entenem avui”

Amb quasi dues dècades d’experiència digital, és l’encarregada d’impulsar el projecte de comerç electrònic de la companyia andorrana.

Gemma Sorigué, directora d'e-commerce de PyrénéesFernando Galindo

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Fa 18 anys que es dedica al món digital. Ha treballat en empreses com Atrapalo.com o Emagister, i ha cofundat pàgines d’e-commerce com Letsbonus, que el primer any i mig comptava amb 700 empleats i presència en vuit països. Abans d’aterrar a Grup Pyrénées va fundar el marketplace de supermercats online Deliberry. Actualment és la responsable de desenvolupar el nou projecte de comerç electrònic de la companyia.

Com encaixa una emprenedora dins d’un gran grup empresarial com Pyrénées?

Estic molt contenta amb el canvi, després de tants anys en start-ups em venia de gust treballar en empresa tradicional on poder aprendre i aportar la meva experiència. Però sí que és un canvi cultural important, no amb Pyrénées, ho és amb qualsevol companyia tradicional. Al món de les start-ups funcionem molt diferent, amb molt poca jerarquia, no hi ha protocols, es treballa per objectius i projectes amb metodologia àgil i es dona responsabilitat al col·laborador, que pot estar en molts casos a qualsevol part del món, la presencialitat perd rellevància. Per altra banda, la inestabilitat en una start-up és molt elevada i el risc a desaparèixer, també. Penso que és molt positiu que es nodreixin les unes de les altres, és a dir, que les grans companyies i les start-ups convergeixin i implementin el millor de cada model.

En clau de país, estem prou madurs per apostar pel comerç electrònic?

Crec que sí que hauríem d’estar-ho, és important la velocitat i treballar en equip, entendre Andorra com una marca, on treballem les diferents companyies privades i entitats públiques per afavorir un creixement ràpid d’e-commerce que ens permeti arribar a molt més públic i fer créixer les vendes. Pyrénées ha crescut molt en comerç electrònic des de la Covid. Estem en línia als grans operadors d’alimentació espa­nyols.

I això és molt o és poc?

La tendència és a l’alça, a nivell de país som líders en alimentació online i amb el projecte d’impuls de l’e-commerce la quota creixerà encara més.

Quins són els reptes del comerç electrònic?

Penso que l’ideal seria que Andorra com a país pogués ser una gran e-commerce, que tota l’oferta s’aplegués sota la marca Andorra involucrant tots els operadors del país i vendre fora de la frontera.

Aquest és el futur?

És el present! La digitalització suposarà la fi del sector del retail tal com l’entenem avui dia. La transformació s’ha accelerat amb la Covid i és imparable. Li posaré un parell d’exemples del que està passant a dos països. A la Xina el 52% de les vendes del comerç són online. A França hi ha 300.000 botigues físiques que estan decreixent i 207.000 comerços electrònics que creixen. La tendència segueix indicant que l’online no pararà de fer-se gran.

Desapareixeran les botigues físiques?

Probablement veurem una transformació en la qual les botigues seran espais experiencials on descobrir productes nous i interactuar amb les marques. Seran sobretot punts de recollida de la compra online, així com dark stores, és a dir, petits magatzems per abastir l’última milla.

“Els nostres fills ho tindran tot a un clic”

El consumidor ha canviat, les generacions que venen darrere ho fan tot amb un sol clic. Als nostres fills ni se’ls acudirà anar al supermercat, ho faran tot online i els ho entregarem probablement amb drons. Per què han de perdre el temps anant a un supermercat si ho poden fer online?

tracking