x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Andrés López, director de Win2Win

Transformació digital i privacitat

Ppreservar el valor de la marca andorra i involucrar el país en el procés de canvi
Andrés López és director general de Win2Win

Andrés López Win2Win

Andrés López és director general de Win2Win

Actualitzada 23/11/2020 a les 10:05
Andorra ha llançat un programa de transformació digital (PdTDA) conscient de la necessitat de crear un entorn que afavoreixi el creixement del nivell digital de les empreses locals com mai abans en el passat.

La inevitable revolució d’alguns sectors resultarà particularment atractiva per a la diversificació econòmica del país. Un exemple és el de la salut, que previsiblement ho farà de la mà del Big Data; el telediagnòstic; el monitoratge amb sensors a roba i rellotges; la recerca amb dades de milions de pacients; la personalització de fàrmacs i tractaments; la història clínica compartida, i la cocreació publicoprivada de serveis que només Andorra, per la dimensió, pot oferir. Tot això transformarà el turisme de salut.

Aquestes i moltes altres oportunitats d’innovació no s’han de frenar, ni han de provocar recel o desconfiança, per una idea de privacitat mal entesa o unes mesures de protecció de dades excessives o insuficients, extrems tots dos dolents. El bon o mal acolliment de cada iniciativa de transformació dependrà tant de la competitivitat que generi com de la transparència i el respecte per la privacitat i la protecció de les dades de ciutadans i turistes.

Els quatre principals eixos de la transformació digital són les dades (com a matèria primera); els processos i la tecnologia (eines per a transformar en valor la matèria primera); sense cap dubte, les persones (que d’un costat produïm valor afegit i de l’altre el consumim), i finalment la cultura (que continuant el símil, vindria a ser el màrqueting del país). Les tres primeres probablement acabin estant a l’abast de tots; seran els eixos de les persones i de la cultura els que ens diferenciaran d’altres països i ens poden convertir en el Destí Smart que fidelitzi digitalment les noves generacions de ciutadans i turistes.

Cal ressaltar, doncs, la importància de dissenyar la transformació digital d’Andor­ra de manera que penetri al teixit empresarial i preservi la cultura de privacitat que caracteritza la Marca Andorra, perquè també ens distingeixi en el món digital, on cada vegada desenvolupem una part més rellevant de la nostra vida.
 
Col·laboració en el programa transversal de país
Win2Win col·labora amb KPMG, guanyadora de la licitació per acompanyar Actua Tech en el PdTDA, amb la missió d’ajudar a aconseguir que les empreses andorranes participin en la implantació i puguin desenvolupar la capacitat necessària per al manteniment i l’evolució de les iniciatives.
 
Gestionar projectes i vetllar per la privacitat
Andrés López és enginyer de telecomunicacions i de solucions de privacitat, delegat de protecció de dades certificat i fundador i director de Win2Win, especialitzada en la gestió de projectes, l’anàlisi i la gestió dels riscos de la protecció de la privacitat i les dades personals.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts