x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV
Manel Orobitg, cofundador de Solucions

“No estar preparat en l'àmbit digital pot acabar amb la teva empresa”

el cofundador de Solucions, companyia pionera al país en eines tecnològiques amb el desenvolupament d’un programari propi, explica per què és important evolucionar cap a la digitalització.
Manel Orobitg, cofundador de Solucions.

Manel Orobitg, confundador de Solucions

Manel orobitg, cofundador de Solucions.

Actualitzada 18/11/2020 a les 12:54
Per què és important la digitalització en l’àmbit empresarial?
Perquè implica una reducció de costos i una eficiència en el treball. A més, tenir en temps real totes les dades permet prendre decisions més ràpidament. Amb la crisi de la Covid-19 s’ha vist com, si no estàs preparat en aquest àmbit, pots fins i tot acabar amb la teva empresa.


S’han donat casos?

Sí, ha passat. Societats que no tenien les dades al dia i, quan les van poder obtenir, ja era massa tard. Si tens informació en temps real pots fer previsions i simulacions, i actuar més ràpidament.

L’auge que hi ha hagut del teletreball amb el coronavirus també està vinculat amb la digitalització?
No ben bé. Digitalització implica mecanització de processos. El teletreball, per exemple, no consisteix en el fet de mecanitzar un procés, sinó poder fer la feina habitual a distància. Sí que és cert que amb la Covid hi ha hagut una demanda molt alta d’empreses que no estaven preparades perquè els empleats poguessin teletreballar, però en aquests casos les solucions són més fàcils d’implementar.


La seva empresa és pionera al país en solucions digitals, i fins i tot han desenvolupat un ‘software’ propi.

Sí, tenim aquesta aplicació, que es diu Systam, que proporciona informació dels tots els elements d’una empresa, ja siguin actius o passius. El client té a la seva disposició l’historial de cada element, tant a nivell d’incidències com de costos, així com de les tasques realitzades. Això ajuda a gestionar de manera eficient i ràpida les infraestructures.

Com va anar el procés per arribar fins a Systam?
Bé, va ser fruit d’una evolució natural de l’empresa. Nosaltres estem oferint solucions informàtiques des de fa prop de 30 anys. Vam néixer com a Apple Center, el primer d’Andorra, el 1991. Després, quan la política d’Apple va canviar, va arribar l’època del PC, l’auge de la microinformàtica i el creixement d’internet. Però més tard vam decantar-nos per equips d’alt nivell, per a grans empreses: entitats bancàries, centres comercials... Va ser un moment important perquè vam evolucionar cap a equipaments més sofisticats, cap a serveis per a grans corporacions. El següent pas, que es on estem ara, va ser desenvolupar aquest producte propi, una plataforma de monitoratge d’entorns crítics. Ens vam focalitzar molt en aquest àmbit perquè hi havia un nínxol de mercat important, fet que va representar un esforç en inversions i I+D molt significatiu.


Hi ha prou consciència respecte a la importància de la digitalització?

La gent té clar que cal anar cap aquí, però a vegades falta motivació. Per què? Per la senzilla raó que això implica molta feina i l’establiment d’un mètode per al client final. En moltes empreses es va encara una mica de qualsevol manera, sense uns procediments clars. Especialment al sud d’Europa, perquè als països nòrdics o als Estats Units es treballa d’una altra manera, amb molta planificació. Aquí, implantar des de zero segons quin tipus de processos encara és complicat.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2021 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts