x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Tema de la setmana - 7 DIES

Botigues obertes

El comerç tindrà el repte de generar confiança al client
Botigues obertes

Botigues obertes

Botigues obertes

Botigues obertes

Botigues obertes

Botigues obertes

Actualitzada 01/06/2020 a les 20:46
Els amants del shopping estan d’enhorabona. Des d’aquest dilluns el sector del comerç torna a funcionar a ple rendiment, tot i que extremant els protocols de seguretat per protegir al màxim els treballadors i els clients davant el coronavirus.
La represa de l’activitat ha estat especialment celebrada entre usuaris habituals. Com l’Anna López, jove resident a Andorra la Vella de 26 anys, que tot i ser conscient que “anar a comprar ja no serà el mateix, almenys durant els primers mesos”, creu que la reobertura de tots els establiments “és una bona notícia” per a l’economia del país. “Potser ens costarà acostumar-nos a la nova realitat, però crec que la gent serà respectuosa amb les mesures, com ja ho està sent ara als supermercats”, opina.

Mentrestant, els comerços ja tenen assumits els canvis que comportarà aquesta nova normalitat. “Ús de mascareta, gel obligatori per a les mans, distàncies de seguretat, molta neteja i molta higiene, i respectar els límits d’aforament. Aquestes són les premisses principals”, resumeix Sònia Yebra, presidenta de The Shopping Mile, que considera que malgrat les novetats introduïdes, el client se sent “amb prou confiança per tornar a les botigues”.
Mirar de generar aquesta confiança serà, de fet, una de les noves obligacions de les empreses. “Els comerços tindrem la responsabilitat de transmetre una seguretat als compradors, perquè potser al principi hi haurà gent que vagi amb certa por”, opina Yebra. Per això “serà important que el client comprovi de primera mà com se segueixen estrictament totes les mesures”. A més, al seu entendre, “el fet d’haver començat amb rebaixes també serà un incentiu important per al consum”.

De la seva banda, Enric Martí, propietari de Calçats Galy, creu que “en aquest període hem tingut temps de conscienciar-nos tots plegats”, i que malgrat que “hi ha ganes de tornar a comprar, s’actuarà amb prudència i el mateix client ja evitarà massificacions als locals”. Això desembocarà, en termes més generals, en un canvi de model. “Anar de botigues deixarà de ser el mateix”, exposa Martí. “La gent anirà més per feina, a buscar el que realment li faci falta, i segurament s’entretindrà menys dins dels establiments”.
La mateixa opinió comparteix Mònica Llorens, de la botiga de moda YONS. “Moltes coses canviaran”, augura, “perquè no podràs estar mirant i remirant la roba com fins ara. Abans la gent passejava, xerrava... i ara, per respecte als clients que estiguin esperant a fora, no es podran distreure tant”.

Els canvis també es fan notar especialment en els nous procediments adoptats pels comerços de roba. “Hem de posar totes les peces que la gent s’emprovi en quarantena, i en el nostre cas també hem pres mesures addicionals per desinfectar tota aquella roba que passi pels emprovadors o ens sigui retornada”, ressalta Llorens.
És possible que triguem a acostumar-nos als nous hàbits, però “de mica en mica aniran formant part del nostre ADN”, apunta la presidenta de l’Associació de Comerciants de Riberaygua i Travesseres, Rosa Pascuet. “Els primers dies haurem d’estar recordant tota l’estona que cal complir unes normes a les quals no estàvem acostumats, però crec que tothom acabarà fent-se-les seves.”

 
EN ESPERA DELS TURISTES
L’obertura dels comerços ha coincidit amb l’aixecament de les restriccions de circulació amb els països veïns, fet que permetrà la progressiva reactivació del sector turístic. “S’han fet tests de la Covid-19 a tota la població i això és un reclam i una garantia per als visitants”, subratlla Sònia Yebra. Al seu torn, Enric Martí considera que la crisi del coronavirus “pot ser una bona oportunitat per canviar el nostre model turístic, no tan massificat com fins ara, i de major qualitat”.

CAL SABER
  1. Distàncies i proteccióDistància mínima d’1,5 metres als locals i l’ús de material protector (mascaretes, guants i gel hidroalcohòlic).
  2. Roba en quarantena: Les botigues de moda tenen la capacitat dels emprovadors al 50% i mantenen les peces utilitzades 48 hores en quarantena.
  3. Perfumeries sense mostres: Els establiments d’articles de perfumeria i estètica tenen prohibida la utilització de mostres i testers.

     
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts