x

Ens agradaria enviar-te les notificacions per a les últimes notícies i novetats

PERMETRE
NO, GRÀCIES
Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA DIARI D'ANDORRA
DIARI TV MUSIK
Tema de la setmana - 7 DIES

Fer-se gran a les xarxes socials

Facebook és la principal plataforma on la gent de més avançada edat s'obre un compte d'usuari
Una de les sessions del curs de xarxes socials de la Fundació de Crèdit Andorrà

Fer-se gran a les xarxes socials

Una de les sessions del curs de xarxes socials de la Fundació Crèdit Andorrà

Fundació Crèdit Andorrà
Els usuaris s'obren un compte per tenir contacte familiar

Fer-se gran a les xarxes socials

Els usuaris s'obren un compte per tenir contacte familiar

Actualitzada 23/04/2019 a les 20:05
Les xarxes socials ja fa temps que formen part del dia a dia dels adolescents, millennials i persones d’uns quaranta anys, però cada vegada més ocupen les hores dels jubilats i jubilades i la gent de més edat, especialment Facebook. “M’agrada utilitzar-lo, soc activa, envio missatges, fotos, però no soc d’aquelles persones que un cop es desperten ja el miren”, comenta la Carme, una usuària d’aquesta xarxa social des de Nadal. L’Esperança, que també fa temps que utilitza les noves tecnologies i aplicacions com Photoshop i Facebook, comenta que és “força dinàmica, comparteixo coses que em diverteixen i en tinc perquè, tot i que no m’agrada del tot, ja que és una mica de xafardeig, quan els meus nets parlaven d’aquesta xarxa social volia saber què era i com funcionava”. Les dues usuàries tenen en comú que han assistit a les classes de noves tecnologies i xarxes socials que imparteix la Fundació Crèdit Andorrà des del 1999. “Vam començar a fer els tallers quan van irrompre les tecnologies i el col·lectiu de més de seixanta anys corria el risc de quedar-se apartat”, assegura la directora de l’entitat, Francesca Ros. Les sessions tenen la finalitat que la gent gran tingui “l’oportunitat de comunicar-se a través dels nous aparells i canals per aportar-los un plus i intentar que tinguin un bon envelliment mental i físic”, comenta Ros.
Molts dels usuaris volen obrir-se un compte en una xarxa social, en concret Facebook, per no quedar-se enrere respecte a les tendències d’avui en dia i també per no perdre el contacte amb gent propera. “Me’l vaig fer per poder saber què fan els meus amics, familiars i nets. Cada dia em comunico amb ells”, explica l’Esperança. El mateix cas que l’Agustí, de 70 anys, que té Facebook des d’en fa més de quatre “per poder parlar amb amics i familiars. Em resulta molt útil”. Des de la fundació s’han adaptat a aquesta demanda, ja que, tal com comenta la directora, gran part del col·lectiu que ve “té o vol tenir Facebook. A més, també els ensenyem l’ús d’Skype i Facetime perquè es puguin connectar amb els seus nets i fills, que és un dels motius principals pels quals ens diuen que se’n volen fer”.


CLASSES

“L’estil dels tallers és molt amè, enganxa, no es fan pesats, estan molt ben enfocats i són entretinguts. Ho expliquen amb un llenguatge que nosaltres ho puguem entendre i posar en pràctica”, indica la Carme. L’estructura de les classes es compon d’una part teòrica en la qual el professor, amb l’ajuda d’un PowerPoint, explica què han de fer, i al mateix temps els alumnes han d’estar amb el mòbil o amb tauleta provant i comprovant que els funcioni. A les aules hi ha aproximadament vint persones i la temàtica dels tallers parteix de zero, com si els assistents no sabessin res sobre aquell tema i cada sessió va avançant i es van tocant coses diferents.
L’aprenentatge de cada persona pot anar a diferents ritmes, però no resulta cap problema, ja que els professors s’adapten. L’Esperança, que fa més de dotze anys que va a la fundació, explica que “ho vaig aprendre a fer servir de forma lenta”, mentre que la Carme, que en fa dos, indica que “no em va costar gaire dominar-ho i això que abans que m’apuntés no tenia gaire idea de com anava. Ho he assolit bastant bé aquí, els instructors tenen molta paciència i t’ajuden sempre que ho necessites”.


APRENENTATGE DIFERENT

Les classes i els tallers no són l’única opció per a aquelles persones que volen aprendre a fer servir les xarxes socials i altres aplicacions. Un cop de mà dels fills o familiars més entesos amb el tema sempre és una bona solució, com el cas del José, de 69 anys, que tot i que no té Facebook ni cap xarxa social, sí que té Skype. “Com que amb el meu fill ens veiem poc perquè vivim lluny em va instal·lar l’aplicació i em va ensenyar a fer-la servir. D’aquesta manera ens podem comunicar i veure”, explica. Un cas similar és el de la Maria Àngels, de 72 anys, que va canviar Facebook per Instagram per recomanació de la seva filla. “Va insistir, com que m’agrada la fotografia, que m’obrís un compte en aquesta xarxa social i va ser ella mateixa qui em va explicar com ho havia de fer i com funcionava”, diu la usuària d’Instagram. Tot i que considera que no és gaire activa, ja que penja fotos de tant en tant, “quan tinc algun dubte sobre alguna cosa de l’aplicació li ho pregunto a ella”, conclou la Maria Àngels.
 
Twitter no té gaire tirada
La xarxa social de l’ocellet no genera pràcticament interès a la gent gran perquè no els resulta útil per al seu propòsit de comunicar-se amb amics i familiars i perquè consideren que amb Facebook ja en tenen suficient. “Quan venen als tallers de la fundació no ens demanen gaires vegades que els ensenyem a utilitzar Instagram i quasi mai Twitter”, comenta Francesca Ros.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2024 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477

Col·laboradors:

HELISA - Gestor de continguts