Compartir
Accedir
Subscriu-te Iniciar sessió
Buscar
Tema de la setmana - 7 DIES

Buscant 'l'efecte uau'

Tenir cura de l’aparador d’un comerç és un element clau per incrementar les vendes
Un home mirant l'aparador d'una botiga.

Buscant 'l'efecte uau'

Un home mirant l'aparador d'una botiga.

Actualitzada 05/12/2017 a les 11:57
Tenir cura de l’aparador d’un comerç és un element clau per incrementar les vendes. Ho assegura l’especialista en aparadorisme Marc Argensó, que també avisa, però, que “si t’equivoques i no tens en compte el client a l’hora de muntar un aparador pots arribar a perdre clientela”.

Però què s’ha de tenir en compte a l’hora de crear un aparador? Quines són les tendències? I quins són els errors més comuns? Argensó explica que els darrers anys havia agafat una gran importància “l’aparador virtual i digital i ens hem empatxat d’informació”. És per això que assegura que en un termini breu la tendència canviarà i tornarà a prendre protagonisme l’aparador físic. “Encara que ara no ho sembli necessitarem prescindir del mòbil, una desintoxicació digital. I es buscarà veure les coses en directe perquè això és realment el que transmet sensacions.”

Marc Argensó, que és un dels formadors que ha fet tallers sobre aquest tema per als associats a la Cambra de Comerç i que també és membre del jurat del concurs d’aparadors de Nadal que organitza aquesta entitat, destaca que les tendències actuals fugen d’un aparador recarregat de productes. “L’aparador ha de generar curiositat per entrar i saber què hi ha.” Un fet en el qual coincideix Estela Canturri, la responsable de formació, comerç i turisme de la Cambra. “L’aparador és la primera imatge de la botiga, quan una persona passa per davant tens 5 segons per convèncer-la que entri a la botiga. Per tant cal buscar l’efecte uau, que l’aparador sigui impactant i que et diferenciï de la competència.

I no tenir por d’innovar. “Si jo tingués una botiga de mòbils, muntaria un aparador tot amb fusta i col·locar els mòbils a sobre, fugint així de les vitrines fredes”, proposa Argensó.

Així doncs, un bon aparador ha de tenir “impacte comercial per generar la curiositat d’entrar”, exposa Argensó, que alhora remarca que un cop a dins la botiga el disseny i la distribució han d’anar d’acord amb el que es presenta a fora. I encara una altra recomanació: “tothom hauria de canviar l’aparador cada 15 dies”, afirma l’especialista, que garanteix que “amb 5 euros es pot fer el canvi”. Com? “Reciclant. Si poso un moble a la primavera el puc guardar i posar-lo en un altre moment, folrar-lo amb un vinil i ja no sembla el mateix”, exposa per posar un exemple.

I els errors més comuns? “La il·luminació. Sovint es fan aparadors molt espectaculars però no es veuen”, indica, tot afegint que també s’ha de tenir cura “de detalls com ara la neteja. Cada matí s’hauria de dedicar una estona a vigilar aquestes coses i que tot estigui impecable”.

Canturri apunta que els dar­rers anys al país s’han fet esforços per millorar en aquest aspecte, però que “encara queda camí per recórrer, més que res perquè a moltes botigues encara pensen que han de posar molta mercaderia perquè pensen que quedarà millor, quan la tendència és el contrari. Amb tot, el Marc és més optimista: “s’està en un bon moment. Aquí hi ha mentalitat de no córrer i es preparen les coses amb temps, però sí que és veritat que en algunes èpoques, com a l’estiu, s’hauria de tenir més cura de l’aparador”.

CONCURS QUE VA A L’ALÇA
Des de fa 20 anys la Cambra de Comerç organitza el concurs d’aparadors de Nadal, un certamen que cada any guanya participants. A més, des de l’any passat també es valora l’ambientació interior. “Això ha implicat anar un pas més enllà”, afirma Estela Canturri, que està satisfeta dels resultats, malgrat que reconeix que el de Nadal és “l’aparador estrella i s’hi dedica més esforç”.
Diari d'Andorra Twitter

Opinions sobre @diariandorra

Envia el teu missatge
HELISA - Gestor de continguts
© Diari d’Andorra
(Premsa Andorrana) 2005-2016 - C/ Bonaventura Riberaygua, 39, 5è pis - Telèfon : +376 877 477